Pine Lake slår seg sammen med Shaun Bartlett i ny singel

Foto: Kai-Otto Melau

Pine Lake, som består av Martin Mydske Nilsen (vokal/gitar), Øystein Skorstad (gitar), Brynjar Dambo (keyboard), Brikt Grendar (trommer) og Jan Tore Brunstad (bass), har på sin nye singel «Too Much Light» slått seg sammen med Shaun Bartlett.

I en hverdag stappfull av inntrykk, tilbud og forventninger kan det bli mye for en stakkar. «Too Much Light» handler om angsten som kan ramme den moderne mann når det blir for mye.

Med bandets brede musikalske bakgrunn har Pine Lake et musikalsk uttrykk som spenner bredt, men er fjellstøtt forankret i groovy og melankolsk popmusikk. Debutalbumet Strangers At Last som kom ut i mars i fjor, fikk fine anmeldelser fra en rekke blogger og gjorde at mange fikk opp øyne for bandet.

Hør «Too Much Light» her!

Foto: Kai-Otto Melau
Cover

Vi representerer Gåte, Oslo Ess, Savoy, Anja Garbarek, deLillos, Waaktaar & Zoe, Undr, Viktor Wilhelmsen, Raga Rockers, Frøder, The Modern Times, The Dogs, Inge Bremnes, Marcus Dale, daelen, Tommy Tokyo, CC Cowboys, Jess Morgan, Pine Lake, ORBO, Munroe / Knutsen, Casa Murilo, Magnus Berg, Lila, Knut Anders Sørum, Natasja Holmboe, Edeema, Michael Krohn, Beckstrøm Kvartett, Samuelsen og Zuma

Savoy er ute med nytt album12.1.2018 09:07Pressemelding

Ti år etter deres forrige utgivelse er Savoy nå tilbake. Deres sjette studioalbum «See The Beauty In Your Drab Hometown» har allerede fått flere strålende anmeldelser, og i dag er det endelig ute! Frode Unneland, Lauren og Pål Waaktaar-Savoy albumdebuterte som bandet ‘Savoy’ i 1996 med det kritikerroste albumet «Mary Is Coming» som solgte til gull i Norge. Etter fulgte «Lackuster Me» (1997), «Mountains Of Time» (1999), «Reasons to Stay Indoors» (2001), «Savoy» (2004) og samlealbumet «Savoy Songbook vol. 1» (2007). Både femmere og seksere har blitt lagt på bordet fra anmelderne for deres tidligere utgivelser, og flere har hentet frem lovord som ‘pop-kunst’, ‘befriende’, ‘overlegen’ og ‘klassisk’ for å beskrive sin begeistring for Savoys musikk. To Spellemannpriser har det også blitt på bandet. «See The Beauty In Your Drab Hometown» er ifølge Pål det Savoy-albumet som har tatt minst tid å ferdigstille. De fleste låtene på albumet tok ganske enkelt form, og inneholder mer programmering en

Savoy slipper ny singel5.1.2018 08:51Pressemelding

Savoy gjorde comeback i november da de slapp sin første nye singel på over et tiår. Nå gir de oss en ny smakebit fra det kommende albumet See The Beauty In Your Drab Hometown som slippes 12. januar. Hør låta «January Thaw» her! Frode Unneland, Lauren og Pål Waaktaar-Savoy albumdebuterte som bandet 'Savoy' i 1996 med det kritikerroste albumet «Mary Is Coming» som solgte til gull i Norge. Etter fulgte «Lackluster Me» (1997), «Mountains Of Time» (1999), «Reasons to Stay Indoors» (2001), «Savoy» (2004) og samlealbumet «Savoy Songbook vol. 1» (2007). Både femmere og seksere har blitt lagt på bordet av anmelderne for deres tidligere utgivelser, og flere har hentet frem lovord som 'popkunst', 'befriende', 'overlegen' og 'klassisk' for å beskrive sin begeistring for Savoys musikk. To Spellemannpriser har det også blitt på bandet. Neste fredag slippes deres sjette studioalbum See The Beauty In Your Drab Hometown, og det skal feires med releasekonsert på Parkteatret kvelden før. Lørdag 13. janua

Nytt år, nytt The Dogs album!1.1.2018 10:23Pressemelding

Tradisjon er tradisjon, og når den første mandagen i januar er her - ja, da kan man stole på at det er et nytt album fra The Dogs tilgjengelig! I år faller årets første mandag på årets aller første dag, og en helligdag sådan, men det stopper ikke bikkjene. Deres sjette studioalbum «The Grief Manual» - som allerede har blitt belønnet med fine lovord - kan du høre her! Frontmann Kristopher Schau beskriver årets album på denne måten: "Ti låter som alltid, vi er jo ultrakonservative på de greiene der. Det er noe med symmetrien i fem låter på hver side av en LP som jeg bare aldri klarer å slippe. Vi liker jo å spille inn 12, så vi kan luke ut to og putte de låtene på B-sider, og tidligere har de B-sidene gitt seg litt sjøl fordi ting kanskje ikke har blitt som vi hadde håpa. Trøbbelet nå er jo at vi spiller sammen gjennom hele året, og har blitt såpass mye bedre på hele prosessen at ting faktisk ender opp som vi vil. Sånn sett så brukte vi nesten mer tid på å finne ut hvilke vi skulle vrake

The Dogs er ute med ny låt og video8.12.2017 09:56Pressemelding

2018 er rett rundt hjørnet, og det nye året skal kickstartes med et flunkende nytt album fra The Dogs. 1. nyttårsdag er det duket for albumslipp av «The Grief Manual», det sjette studioalbumet i rekken. I dag slipper de singel nummer to fra plata. Hør «Lie To Me» her! Låta er såpass heftig at Schau bristet et ribbein da han la vokalen i studio, så det sier vel det meste. "Det er jo et hysteri på låta, helt på grensen til det fornuftige - som jeg er veldig, veldig glad i. Sånn sett er det kanskje den mest Dogs'ete låta vi noensinne har laget. Finnes jo ikke bremser på'n. Lite med ratt er det óg. Er liksom ikke annet å gjøre enn å lukke øya og håpe på det beste. En favoritt her, altså. Rett inn på livesettet!" forteller Kristopher. Se videoen til låta her: Video av Bazooka.no

Nytt album ute fra deLillos & KORK8.12.2017 08:05Pressemelding

deLillos ga den 21. april i år ut sitt syttende studioalbum «La oss bli fri for all nostalgi» til strålende mottakelse fra både publikum og media, og i dag gir ut sitt tredje doble livealbum «Sveve over byen med Kringkastingsorkesteret». Sammen med Kringkastingsorkesteret, under ledelse av Nick Davies, inntok de nydelige Frognerseteren Amfi, for to fulle konsertforestillinger, den 19. august i år. Det var en magisk sensommerkveld under idylliske omgivelser på Frognerseteren i Oslo, der vi fikk høre både gamle klassikere og nye hits i nye og flotte orkesterarrangement, fremført av et skjerpet band og et sylskarpt Kringkastingsorkester. På albumet «Sveve over byen med Kringkastingsorkesteret» finner du låtene: Hvite seil i solgangsbris Síl vous plait Mine øyne Woo doo Peiling på seiling Tøff i pyjamas Brød Halvveis rundt jorden Resirkulert Balladen om Kåre og Nelly Sveve over byen Suser avgårde Nitten åttifire Smak av honning Hjernen er alene Glemte minner Siste sommerferiedag Neste somm

Ny singel ute fra Undr1.12.2017 11:00Pressemelding

Bak artistnavnet Undr finner vi 25 år gamle Rasmus Thallaug fra Tønsberg. Noen kjenner han kanskje allerede som en del av Kappekoff, men nå er Rasmus for alvor i gang med soloprosjektet sitt Undr. For nøyaktig ett år siden ga han ut debutsingelen sin «Hjem igjen», og nå følger han den endelig opp med låta «Sharks». Hør den her! Undr lager melodisk folkelig elektronika med et snev av RnB. Med et fokus på å skape og gi ut musikk på både norsk og engelsk ønsker han å utforske forskjellige typer sound, jobbe med varierte artister og alltid strekke seg etter å skape musikk som er givende, spennende og utfordrende for lytteren. Undr er ikke bare en dyktig produsent, han er også en svært talentfull sanger og låtskriver - og skiller seg fra andre produsenter ved at han bruker sin egen vokal på låtene. «Sharks» handler om at vi alle har litt av alt i oss, og at vi stadig endrer oppførsel og personlighet ut ifra hvem vi omgås med. Følg Undr på Instagram og Facebook for oppdateringer!