Pilkington Sunplus™ BIPV er blitt IEC-sertifisert

NSG gruppen og Solaria har kunngjort at Pilkington Sunplus™ BIVP har bestått sertifiseringstesten ved Kiwa instituttet i Nederland. Produktet tilfredsstiller nå standardene IEC61215 og IEC61730.

Sertifiseringen bekrefter at Pilkington Sunplus™ BIPV solcellesystemer imøtekommer krav til produktsikkerhet, design og kvalitet, skriver NSG Group i en pressemelding til Glass og Fasadeforeningen.
Pilkington Sunplus™ BIPV er et bygningsglass med ensartet utseende som gir godt innslipp av dagslys og har blendingskontroll. Termiske egenskaper og energitilskudd fungerer effektivt.
–Ved å bestå denne strenge sertifiseringsprosessen, vil NSG gruppens videre samarbeid med Solaria sikre forbrukerne den beste sikkerhet, ytelse og kvalitet. Ved å motta IEC sertifiseringen ønsker NSG gruppen å gi arkitekter og tekniske rådgivere BIPV-produkter som «sømløst» kan erstatte de tradisjonelle glassproduktene. Dette kan gjøre det mulig å satse på null-energi-forbruk og se potensialet for å generere energi i bygg, sier Sing Koo, Value Added Product Manager, NSG Group Architectural Glass Europe.

Pilkington Sunplus™ BIPV, produsert av Solaria, besto den obligatoriske testen for å oppnå IEC61215 og IEC61730. Sertifiseringen gjør det enklere å tilpasse Pilkington Sunplus™ BIPV i bygningsrealterte solcellesystemer integrert i isolerruter og fasadeglass.
– Fra nå av vil bygg -og anleggsindustien ha tilgang til innovative løsninger som en del av et vidt produktspekter. Pilkington Sunplus™ BIPV kombinerer NSG gruppens ekspertise med teknologi som kan tilpasses attraktive fasadeglass med høy energieffekt og solcelleløsninger, avslutter Sing Koo.