Mester Grønn

Pia Tjelta er designer av årets Rosa sløyfe-bukett

I oktober dekoreres hele landet med rosa sløyfer og blomster for å vise omtanke for brystkreftrammede og deres nærmeste. Pia Tjelta sprer omtanke med designerbukett.

Pia Tjelta med årets Rosa sløyfe-bukett. Foto: Julie Pike

- Det er en ære å få lov til å designe årets Rosa sløyfe-bukett. Jeg gleder meg veldig over oppdraget og opplever det som en stor tillitserklæring å få være med på å rette fokus på en så viktig sak som denne, sier Pia Tjelta, designer av årets Rosa sløyfe-bukett.

Pia Tjelta ser blomster som et tegn på omtanke. Med Rosa sløyfe- buketten håper hun å samle inn mest mulig midler til brystkreftforskning, vise solidaritet til de som blir rammet av brystkreft og inspirere folk til å vise at man bryr seg om andre.

Blomster med mening

Da Pia Tjelta skulle designe årets Rosa sløyfe-bukett, gikk hun ut i naturen for å finne inspirasjon. - Jeg ville at den skulle være som en håndplukket bukett, satt sammen på tur i skogen eller på ditt favorittsommersted. Jeg synes buketten er mer personlig på denne måten. Buketten gir assosiasjoner til noe lett og sommerlig, også nå som høsten kommer.

- Vi gir hverandre blomster av samme grunn som vi også gir penger til viktige saker; vi bryr oss om hverandre. Sett derfor et lite kyss av sommer på bordet til noen du er glad i, og støtt samtidig en av årets viktigste saker, sier Pia Tjelta.

Rosa sløyfe 2015

Årets informasjonstema er «å leve med uhelbredelig brystkreft». De siste ti årene har det kommet medisiner som gir bedre, mer målrettet behandling av brystkreft og mindre bivirkninger. Men det er fortsatt en lang vei å gå. Mer forskning er nødvendig for å gi brystkreftrammede et lengre og bedre liv. I oktober farges hele landet med rosa sløyfer og blomster for å vise omtanke og generere inntekt for kvinner som rammes av brystkreft. Den spesialdesignede Rosa sløyfe-buketten er årets bidrag fra Mester Grønn sammen med Pia Tjelta. Mester Grønn er hovedsamarbeidspartner av aksjonen for femte år på rad.

Mer om Rosa sløyfe

• Rosa sløyfe-aksjonen har sitt opphav fra USA, der amerikanske kvinner på begynnelsen av 1990-tallet krevde større bevilgninger til brystkreftforskning.
• Rosa sløyfe aksjonen har blitt en internasjonal folkebevegelse som markeres i oktober hvert år. Bedrifter, foreninger og privatpersoner bidrar alle i kampen mot brystkreft.
• Brystkreftforeningen og Kreftforeningen har arrangert aksjonen i Norge siden 1999.
• Målet med Rosa sløyfe-aksjonen er å vise solidaritet med brystkreftrammede, spre informasjon og øke kunnskapen om brystkreft samt å støtte brystkreftforskning.
• Mester Grønn har støttet Rosa sløyfe aksjonen siden 2009, og har fra 2011 vært stolt hovedpartner. I fjor solgte kjeden Rosa sløyfe-blomster til en rekordstort beløp. Salget førte til et bidrag på over 2 millioner kroner til Rosa sløyfe-aksjonen.
• Årets informasjonstema for Rosa sløyfe i Norge er «å leve med uhelbredelig brystkreft».
• Hvert år får ca. 3000 personer i Norge brystkreft. Det er åtte personer hver dag. Én av fire brystkreftrammede utvikler uhelbredelig brystkreft. Hver dag dør to kvinner av brystkreft.

Spre rosa kjærlighet i oktober og vis ekstra omtanke for brystkreftrammede, pårørende og mennesker du er glad i. Rosa sløyfe-buketten designet av Pia Tjelta koster 250 kr, hvorav 25 kr går til Rosa sløyfe-aksjonen. Buketten er i butikk fra uke 40.

Kontakter

Flere bilder finnes i Mester Grønns mediebank; mediebank.mestergronn.no. For mer informasjon, se mestergronn.no, send en mail til lifestyle.no@gknordic.com eller ring tlf. 984 87 465.

Pia Tjelta med årets Rosa sløyfe-bukett. Foto: Julie Pike
Pia Tjelta har designet årets Rosa sløyfe-bukett. Foto: Thomas Barstad Eckhoff
Pia Tjelta har designet Årets Rosa sløyfe-bukett. Foto: Thomas Barstad Eckhoff
Årets Rosa sløyfe-bukett
Årets Rosa sløyfe-bukett

Om Mester Grønn

Mester Grønn
Gjellebekkstubben 7
3420 LIERSKOGEN

32 22 09 00https://www.mestergronn.no/

Følg saker fra Mester Grønn

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Mester Grønn på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Mester Grønn

Gjør blomstene ferieklare20.7.2012 12:09Pressemelding

Når du skal på ferie er det nesten litt vondt å reise fra blomstene du har puslet og stelt med gjennom hele våren. Du vet så inderlig godt at krukkene med blomster er et sørgelig kapittel når du kommer hjem. Enten de har fått for mye eller for lite vann ligger blomstene flatt og livløst utover kanten, og det frister ikke å starte med omfattende gjenopplivningsforsøk. Resultatet blir sjelden særlig bra heller. Som regel er det like greit å bytte ut elendigheten med nye og friske blomster. Skal du være borte lenge er det aller beste å alliere seg med en snill nabo som kan vanne for deg, men heldigvis er det mye du kan gjøre i forkant for å forlenge blomstenes levetid. Vi har samlet noen enkle råd og vink som kan bidra til at du kan reise på ferie med litt bedre samvittighet.

Vekk balkong og terrasse til liv med årets trender31.3.2012 00:21Pressemelding

Ser balkongen og terrassen grå og trist ut etter vinteren? Du har kanskje noen krukker med knusktørr jord som det stikker en og annen tørr kvist opp av? Gulvet og møblene er mest sannsynlig dekket av grått støv og innbyr ikke akkurat til utehygge. Samtidig kjenner du den deilige kriblende følelsen av vår og sommer i luften og behovet for å nyte livet ute. Da er det på tide å vekke terrassen til liv og fylle den den med fargerike blomster og tilbehør inspirert av vårens og sommerens trender!