Pia (11) er stjerne i TINEs nye YouTube-serie

Pia er lidenskapelig opptatt av dans. Nå har hun hovedrollen i den nye YouTube-kanalen til TINE, Drømmekanalen, der hun møter både Alan Walker og Mona Berntsen. Kanalen har allerede over en halv million visninger.
Pia fra Drømmekanalen med Mona Berntsen

Pia går i 5C på Ulverud skole i Nittedal og drømmer om å bli profesjonell danser.

– Når man danser kan man uttrykke seg selv, du kan vise hvis du er sint, lei deg, glad – alt sammen – gjennom bevegelsene du gjør i dansen, sier Pia.

Drømmekanalen er en YouTube-kanal der TINE skal bidra til å oppfylle små og store drømmer til barn rundt om i Norge.

– I flere måneder fremover vil vi følge ungdom som får oppfylt sin drøm. Førstemann ut er Pia som drømmer om å bli en profesjonell danser. Hennes mål er å danse på en scene foran et stort publikum, og det skal vi bidra med å oppfylle, sier direktør for markedsområdet TINE, Lise Kjær Kristoffersen i TINE.

Riktig næring er viktig for å oppnå drømmene

Med Drømmekanalen ønsker TINE å formilde at det er viktig med riktig næring for å oppnå sine drømmer – både i form av mat og drikke, men også inspirasjon og support.

– Dette er noe vi i TINE brenner for og allerede gjør i dag med alt fra et realt forsøk på å revolusjonere mat og drikketilbudet på idrettsarrangementer med Smart Idrettsmat, TINE Fotballskole, og verdens største stafett av sitt slag: TINEstafetten, sier Kjær Kristoffersen.

Pia får blant annet møte sitt store idol Mona Berntsen som har danset med både Justin Bieber og Chris Brown, danse foran tusenvis av mennesker under TINEstafetten på Bislett Stadion og være endel av showet til Alan Walker på VG-lista i Oslo.

– Drømmekanalen skal fremheve hva som skal til for å oppnå sine drømmer i samtaler med ungdom og foreldre, og bidra litt ekstra til at noen heldige utvalgte får et ekstra løft mot å få oppfylt sine drømmer. Det er utrolig givende å følge Pia i jakten på sin drøm, sier Kjær Kristoffersen.

Over en halv million visninger på Drømmekanalen

TINE har vært en del av nordmenns liv i over 150 år, men selv om melka er den samme er medielandskapet endret. Med over tre millioner månedlige brukere av YouTube er det naturlig for TINE å skape godt innhold til også denne kanalen.

– YouTube den største "TV-kanalen" for ungdom, og det er viktig for TINE å være tilstede der folk er. Vi kan ikke forvente at forbrukerne kommer til oss, vi må gi de innhold med mening på de kanalene de selv bruker, og det er det vi ønsker med Drømmekanalen. Hittil har vi vist over en halv million klipp fra Drømmekanalen, sier Kjær Kristoffersen.

Dagens brukere har flere valg enn noensinne, og nordmenns mediekonsum er i rask endring noe som gjør det vanskeligere enn tidligere for merkevarer å fange deres oppmerksomhet. YouTube når 2,1 millioner nordmenn (Kilde: TNS Gallup - Norway, F&M (17/1-18) i løpet av en uke og er i sterk vekst i alle aldersgrupper.

- For TINE sin YouTube-kanal, Drømmekanalen, gir dette en unik mulighet til å være tilstede der brukerne er, og å tilby dem relevant innhold på en plattform som innbyr til engasjement, inspirasjon og læring, sier Trude Erlandsen, Industry Head CPG, i YouTube Norge.

For å se denne videoen, må du gi ditt samtykke øverst på denne siden.Pia danser for Alan Walker på VG-listaVideokanal

Pia fra Drømmekanalen med Mona Berntsen
Pia fra Drømmekanalen
Pia fra Drømmekanalen og Mona Berntsen
Pia fra drømmekanalen
Pia møter Alan Walker og snakker om drømmer.
Pia backstage på VG-lista med crewet til Alan Walker.