Philip Emilio utklasser med EP-en "VIII"!

Philip Emilio følger opp singler som «BI$A», «Skamløs», «Følsom», «Pelikaner» og «Uforglemmelig» med EP-en «VIII». I tillegg til å samle noen av hans eldre singler vil den også inkludere nye kutt, og oppsummerer et turbulent og utfordrende år for den unge låtskriveren. "VIII" er ute på alle plattformer 9. juni.

«Merkelig hvordan du ikke får perspektiv før du er ute av en periode eller situasjon. Da jeg begynte på prosjektet skjønte jeg ikke at jeg skrev og lagde låter som skildret de tingene som gjorde mest inntrykk på meg.»

Hør "VIII" her!

"VIII" gjestes også av kompisene Arif, Unge Ferrari og Vinz (fra Nico & Vinz).

Foto: Chris Abolade

Nytt album fra Thåström - CENTRALMASSIVET er ute i dag!29.9.2017 13:52Pressemelding

Första singeln inleddes på en motellbalkong i Houston och avslutades på «Old Point Bar» i New Orleans. Amerikanska gospelkörer mötte tung europeisk blues medan den amerikanska söderns oljefält flimrade förbi. Uppföljaren, «Körkarlen», drabbade oss med omedelbara ”hej hej hej”-körer och ödesmättade syntar. Nu är det dags för fullängdaren och äntligen fortsätter den roadtrip som inleddes i maj. Skivan startar bland containertågen med «Bluesen i Malmö». Klockan är två på natten och över stan hörs en blues som bara kan komma från Thåström och hans band. Som en trasig cello i 120 decibel, för att citera texten. Lite senare: det långsamma «Centralmassivet» tar oss vidare norrut, till Stockholm. Vi följer Roslagsgatan genom Sibirien med en känslan av att någonting stort är på gång. Ett mirakel, allra minst. I oväntat rockriffande «Låt det goda» anas ett pariserhjul i dimman. ”Titta aldrig bakåt, vänd dig aldrig om”, mässar Thåström och vi följer den monotona gitarren genom floden. Vackra «Ald