Stellantis Norge

PEUGEOT SPORT ENGINEERED Concept 508

Peugeot er inne i en kraftig elektrifiseringsbølge og det er vist flere biler som understreker dette – for eksempel plug-in hybrid sportsbilen - 308 HYBRID R. På bilmessa i Geneve vil Peugeot igjen vise en nyhet i denne retningen – PEUGEOT SPORT ENGINEERED 508 concept. Forskjellen er at denne gangen blir modellen realisert.
Peugeot 508 Peugeot Sport Engineered.

#UNBORING THE FUTURE, er forsikringen om at Peugeot skal opprettholde kjøreglede inn i den elektrifiserte fremtiden - senest bevist med den helelektriske Peugeot E-LEGEND!

PEUGEOT SPORT

PEUGEOT har GT- og GTi-modeller som allerede tilbyr rikelig med kjøreglede. Snart vil plug-in hybridene 508 HYBRID, 508 SW HYBRID og 3008 HYBRID4 forsterke denne kjøregleden samtidig som utslippene går dramatisk ned.

PEUGEOT SPORT ENGINEREED 508 concept tar dette et langt skritt videre mot uimotståelig elektrifisert kjøreglede.

MOTORISERING

PEUGEOT har derfor utstyrt bilen med tre motorer. Foran har den en bensinmotor med 200 hestekrefter samt en elektrisk motor med 110 hestekrefter. Bak har den en elektrisk motor med 200 hestekrefter. Dette gir en samlet motoreffekt på 400 hestekrefter og 500 newtonmeter. 0 til 100 går unna på 4,3 sekunder og toppfarten er stoppet på 250 kilometer i timen. I tillegg til gode ytelser sørger også elektrifiseringen for firehjulsdrift.

Batteriet er på 11,8 Kw/t og tillater inntil 50 km rekkevidde og en helelektrisk toppfart på 190 km/t.

Utslippet på blandet kjøring er 49 gram/km (WLTP)

LAVERE OG BREDERE

PEUGEOT SPORT ENGINEREED 508 concept er både lavere og bredere enn nye 508 som allerede er lansert. Sporvidden er økt med 24 millimeter foran og 12 millimeter bak. Felgstørrelsen er også opp ett hakk i forhold til produksjonsbilen. 508 concept er utstyrt med dekk i størrelsen 245/35-20 Pilot Sport 4S.

Designelementer:

-Større scoop i støtfanger for bedre kjøling.

-3D-grill.

-Optimalisert underside for å minske luftmotstanden.

-GT-logo er erstattet med winglets…

-Sort krom.

-Ingen spoiler bak som ødelegger bilens originale design.

-Speilhus, midtkonsoll og ratt i karbon.

-Ny seter i skinn og Alcantara samt store innslag av Alcantara i cockpit – inkludert ratt, girspak, tak og dashbord.

-Lakken heter «Selenium Grey» og har opaliserende effekt. Viser mange forskjellige farger avhengig av lyset.

PREMIERE

PEUGEOT SPORT ENGINEREED 508 concept vises på bilmessa i Geneve fra 5. mars. Dette er en ny serie med elektrifiserte modeller, både hybrid og helelektrisk, som kommer på markedet. Først ut er 508 som blir lansert sent i 2020, både som sedan og SW.

For å se denne videoen, må du gi ditt samtykke øverst på denne siden.

Om Stellantis Norge

Stellantis Norge