PEUGEOT SPORT ENGINEERED Concept 508
#UNBORING THE FUTURE, er forsikringen om at Peugeot skal opprettholde kjøreglede inn i den elektrifiserte fremtiden - senest bevist med den helelektriske Peugeot E-LEGEND!
PEUGEOT SPORT
PEUGEOT har GT- og GTi-modeller som allerede tilbyr rikelig med kjøreglede. Snart vil plug-in hybridene 508 HYBRID, 508 SW HYBRID og 3008 HYBRID4 forsterke denne kjøregleden samtidig som utslippene går dramatisk ned.
PEUGEOT SPORT ENGINEREED 508 concept tar dette et langt skritt videre mot uimotståelig elektrifisert kjøreglede.
MOTORISERING
PEUGEOT har derfor utstyrt bilen med tre motorer. Foran har den en bensinmotor med 200 hestekrefter samt en elektrisk motor med 110 hestekrefter. Bak har den en elektrisk motor med 200 hestekrefter. Dette gir en samlet motoreffekt på 400 hestekrefter og 500 newtonmeter. 0 til 100 går unna på 4,3 sekunder og toppfarten er stoppet på 250 kilometer i timen. I tillegg til gode ytelser sørger også elektrifiseringen for firehjulsdrift.
Batteriet er på 11,8 Kw/t og tillater inntil 50 km rekkevidde og en helelektrisk toppfart på 190 km/t.
Utslippet på blandet kjøring er 49 gram/km (WLTP)
LAVERE OG BREDERE
PEUGEOT SPORT ENGINEREED 508 concept er både lavere og bredere enn nye 508 som allerede er lansert. Sporvidden er økt med 24 millimeter foran og 12 millimeter bak. Felgstørrelsen er også opp ett hakk i forhold til produksjonsbilen. 508 concept er utstyrt med dekk i størrelsen 245/35-20 Pilot Sport 4S.
Designelementer:
-Større scoop i støtfanger for bedre kjøling.
-3D-grill.
-Optimalisert underside for å minske luftmotstanden.
-GT-logo er erstattet med winglets…
-Sort krom.
-Ingen spoiler bak som ødelegger bilens originale design.
-Speilhus, midtkonsoll og ratt i karbon.
-Ny seter i skinn og Alcantara samt store innslag av Alcantara i cockpit – inkludert ratt, girspak, tak og dashbord.
-Lakken heter «Selenium Grey» og har opaliserende effekt. Viser mange forskjellige farger avhengig av lyset.
PREMIERE
PEUGEOT SPORT ENGINEREED 508 concept vises på bilmessa i Geneve fra 5. mars. Dette er en ny serie med elektrifiserte modeller, både hybrid og helelektrisk, som kommer på markedet. Først ut er 508 som blir lansert sent i 2020, både som sedan og SW.
For å se denne videoen, må du gi ditt samtykke øverst på denne siden.
Nøkkelord
Kontakter
Stian GihlePR- og informasjonssjef PSA Norge - Peugeot, og DS
Tel:+47 913 16 351stian.gihle@bos.noBilder
Lenker
Om Stellantis Norge
Følg pressemeldinger fra Stellantis Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Stellantis Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Stellantis Norge
Større plass, syv seter og 4x4. Elektriske Peugeot E-5008 er her20.3.2024 08:48:38 CET | Pressemelding
Den nye Peugeot E-5008 tilbyr opptil 660 kilometer rekkevidde, syv seter, 748 liter bagasjerom og tilhengerfeste.
Modelloffensiv fra Fiat14.3.2024 10:00:00 CET | Pressemelding
Den første bilen i rekken vises i juli 2024. Deretter kommer en ny modell i 2025, 2026 og 2027.
Fiat 600e blir en elektrisk utstyrsbombe27.2.2024 09:52:14 CET | Pressemelding
- Dette er helt nytt i Fiat-sammenheng. Fiat 600e har alt utstyr, god pris og garanterer det gode liv, eller La Dolce Vita som Fiat kaller det. Denne pakken ser jeg frem til å tilby norske kunder, og den leveres selvsagt ikke i grått! sier Lise Prydz Aarstrand, direktør for Fiat hos Bertel O. Steen.
Peugeot E-5008: Sniktitt på stor elektrisk syvseter26.2.2024 09:43:03 CET | Pressemelding
En størrelse opp fra E-3008, finner vi volumesteren og syvseteren E-5008.
Fiat Professional priser nye Doblò og E-Doblò13.2.2024 10:49:03 CET | Pressemelding
Når Fiat Professional i dag starter salget av en kraftig oppgradert Doblò, starter prisen på 284.900 kroner pluss moms for dieselversjonen og 406.900 kroner for E-Doblò.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom