Petter Northug blir TV 2-profil under Ekstremsportveko

Petter Northug blir en av flere TV 2-profiler når kanalen sender daglig fra Ekstremsportveko på Voss.

Petter Northug blir en viktig profil for TV 2 under Ekstremsportveko. Foto: Espen Solli, TV 2.

I 21 år har Ekstremsportveko eksistert på Voss, hvor utøvere og publikum over hele verden kommer for å oppleve sport og musikk i en herlig symbiose. Det unike med Veko er at man samler mennesker på tvers av idretter, alder og interesser fra 50 nasjoner.

Skikongen Petter Northug vil være en av TV 2-profilene under uken, og TV 2 Sporten gleder seg til å sende unike sportsstunt og begivenheter fra magiske Voss siste uken i juni.

- Petter Northug jr. elsker fortsatt å konkurrere, leke og sprenge grenser! Det er nettopp disse utfordringene Ekstremsportveko handler om også, så Petter, Veko og Voss blir en perfekt match, sier sportsredaktør Vegard Jansen Hagen i TV 2 Sporten.

- Ekstremsportveko har lang erfaring med produksjon av ekstremsport på TV helt siden 1998. Miljøet rundt Ekstremsportveko har vært pionerer innen hvordan man presenterer ekstremsport på TV-skjermen. Målet er å utvikle dette til det neste nivået sammen med TV 2, sier daglig leder Kjetil Kriken i Ekstremsportveko.

Slik sender TV 2, TV 2 Zebra og TV 2 Sumo:

Sendingene fra Ekstremsportveko får premiere på TV 2 hovedkanalen søndag 23. juni kl. 22.45.

TV 2 vil sende mandag til fredag kl. 19.00 og på TV 2 Zebra mandag til fredag kl. 23.00.

Jan-Petter DahlPR- og mediesjef

Kontaktperson for spørsmål om seertall fra media rundt programmene som sendes på TV 2-kanalene. Pressekontakt for Skavlan, Gullruten, Nyhets- og sportsprofiler, sportseventer og Allsang på Grensen.

928 60 363jan-petter.dahl@tv2.no