Per Öhagen blir ny sjef for e-handel og logistikk i Posten Norge

Per Öhagen (46) blir ny konserndirektør for divisjon E-handel og logistikk. Han kommer fra stillingen som Global Director i logistikkselskapet Hillebrand Group.
Per Öhagen - ny konserndirektør i Posten Norge

- Jeg ser virkelig fram til å begynne i Posten Norge og fortsette utviklingen av tjenestene innen logistikk og E-handel. Det skal bli spennende å jobbe sammen med organisasjonen med å styrke markedsposisjonen og tilby moderne logistikkløsninger. Det føles givende å få drive forretningen og divisjonen inn i framtiden, sier Öhagen.

Den nye konserndirektøren har lang erfaring fra logistikkbransjen, og har siden 2012 jobbet som global direktør i logistikkselskapet Hillebrand Group.

Før dette kom han fra stillingen som administrerende direktør i Lagena Distribution. Öhagen har en mastergrad i Industrial Engineering og Business Logistics, og har også utdanning innen E-handel.

- Öhagen har solid kompetanse og erfaring innen både logistikk og E-handel, og en sterk interesse for mulighetene IT gir for videre industrialisering og effektivisering. Hans erfaring med bruk av ny teknologi for å forbedre både drift og kundeløsninger innen logistikk vil være svært viktig for at vi skal være spydspissen i vår bransje. Jeg er trygg på at han vil lede divisjonen på en god måte, og jeg er veldig glad for nå å ha hele teamet på plass, sier konsernsjef Tone Wille.

Öhagen starter 2. januar 2018. Han vil ha arbeidssted på Posthuset i Oslo, men vil være aktivt tilstede i hele organisasjonen i Norden.

46-åringen bor i Danderyd utenfor Stockholm, med kone og to barn.

Kontakt:

Per Öhagen: +46 706 01 4504