Per Knutsen markerer 40 års forfatterskap med sterk oppvekstroman

15.3.2016 14:15 | Cappelen Damm AS

Per Knutsen kan i år feire 40-års jubileum som forfatter. Nå er han aktuell med den rystende og sterke oppvekstromanen Broren til Hugo. Møt ham i samtale med Finn Stenstad i Cappelen Damms bokhandel onsdag 30. april.

Per Knutsen feirer 40 år som forfatter.

Per Knutsen er en stor forteller. I år er det 40 år siden den produktive forfatteren debuterte med barneboken Gutten og ørna (Gyldendal 1976). Nå er han ute med bok nr. 30, Broren til Hugo, en sterk og rystende oppvekstroman, som det innimellom gjør nesten fysisk vondt å lese. Vi følger vi en dysfunksjonell nordnorsk familie de første par tiårene etter annen verdenskrig, sett gjennom yngstesønnen Erkkis øyne.

Per Knutsen har vekslet mellom å skrive for barn, unge og voksne. Både skjønnlitteratur og dramatikk. Han er kritikerrost, prisnominert og -belønt, blant annet med  Kulturdepartementets kulturpris i for ungdomsromanen Rått parti (1995)

30. mars kl. 13.00 kan vi høre Per Knutsen i samtale med Finn Stenstad i Cappelen Damms bokhandel. Knutsen bor i Bergen, og dette er en sjelden anledning til å møte forfatteren i Oslo.

Avtaler om intervju kan gjøres med Anne Østgaard: anne.ostgaard@cappelendamm.no/Mobil: 97164649.

Les mer om Per Knutsens roman Broren til Hugo på Forlagsliv:

Per Knutsen feirer 40 år som forfatter.
Per Knutsen: Broren til Hugo