Per Hove er ansatt som ny konserndirektør i EVRY

EVRY har besluttet å etablere EVRY Digital Platform Services som et nytt forretningsområde. Formålet er å være en pådriver for nye og fremtidsrettede tjenester med skalerbarhet på tvers av alle bransjer.

Markedet for nye skyløsninger er i vekst og etterspørselen, og ikke minst hybride løsninger er høyt på agendaen hos nordiske virksomheter. For å kunne tilby sømløse, effektive og fremtidsrettede tjenester i et slikt perspektiv, gjør EVRY en omorganisering der miljøene innen tidligere EVRY Operations, Cloud Services og Global Delivery samles. Per Hove, tidligere salgsdirektør i EVRY Norge, blir konserndirektør for den nye enheten som får navnet EVRY Digital Platform Services. Hove er i dag SVP Strategi Sales & Services i BA Norway. Han har mange års internasjonal ledererfaring fra selskaper som Oracle og HCL.

«Denne etableringen er et viktig grep for å styrke vår posisjon som en innovativ og kundesentrisk organisasjon. Dette blir en spydspiss for akselerert organisk vekst. Vi skal investere i kompetanse og løsninger som gir kundene høy verdi og sikrer EVRY en ledende posisjon i det nordiske markedet. Sentralt i denne strategien er «cloud first» i alt vi tilbyr», sier konsernsjef Björn Ivroth i EVRY.

Klart for neste fase

EVRY Digital Platform Services vil fokusere på å etablere nye – og videreutvikle eksisterende – partnerskap med globalt ledende aktører. Enheten vil arbeide tett med alle forretningsområdene i EVRY og på tvers av land, og vil således skalere over hele konsernet.

«Vi skal bygge en slagkraftig nordisk enhet som skal være en spydspiss i EVRYs tjenesteutvikling innen strategiske områder som for eksempel kognitiv teknologi. Vi skal raskt ta en posisjon på andre attraktive vekstområder i takt med at disse utvikles. Vår Cloud-baserte leveransemodell og infrastrukturtjenester gir EVRY en unik plattform for å ta en slik posisjon», sier konserndirektør Per Hove.

Tuomo Louhivuori, som i dag leder Cloud Services, skal over i en ny ledende rolle i EVRY og fortsatt være en del av selskapets konsernledelse. Morten Sæther slutter i stillingen som konserndirektør i EVRY Operations, og han har besluttet at han vil søke nye utfordringer utenfor EVRY.

EVRY er et ledende nordisk IT-tjeneste og programvareselskap med mer enn 10 000 kunder i privat og offentlig sektor. Over fem millioner mennesker i Norden bruker daglig løsninger levert av EVRY. Gjennom en sterk lokal tilstedeværelse med dyp teknologisk og forretningsmessig innsikt er EVRY en pådriver i kundenes innovasjon og fornyelse. EVRY hadde i 2016 en omsetning på NOK 12,2 milliarder og om lag   8 500 ansatte i 9 land. Hovedkontoret ligger på Fornebu utenfor Oslo og selskapets aksjer er notert på hovedlisten på Oslo Børs.

EVRY øker pasientsikkerheten med leveranse av kurveløsning for halve Norges befolkning7.5.2018 08:00Pressemelding

EVRY inngår ny avtale med Helse Sør-Øst om leveranse av elektronisk kurve, MetaVision Suite fra iMDsoft, som implementeres av EVRY. Avtalen har en verdi på 338 millioner kroner med en varighet på 5 år. Den kliniske IT løsningen vil kunne erstatte mange papirbaserte arbeidsprosesser. Dette øker pasientsikkerheten, åpner for nye arbeidsformer og bedre service til pasientene.