Per Gjerde tilbake i Trygg Trafikk

Romsdalingen begynner som regionleder i Trygg Trafikk Møre og Romsdal fra 1. september. Etter mer enn 20 års fravær fra organisasjonen har Gjerde endelig «kommet hjem»

Gjerde jobbet i Trygg Trafikk fra 1991 til 1995 som fylkessekretær. Han tar over som regionleder etter Erik Hartmann som går over i en annen stilling i Trygg Trafikk fra 1. september.

- Jeg gleder meg til å jobbe med trafikksikkerhet i Møre og Romsdal.  Jeg ønsker å videreføre det positive og gode arbeidet som er gjort her de siste årene. Samarbeid med andre aktører i trafikksikkerhetsarbeidet blir viktig for meg. Dette er blant annet Møre og Romsdal fylkeskommune, Politiet, Statens vegvesen m.fl. For å kunne få gode resultater og reduksjon i antallet trafikkulykker, må vi trekke i samme retning.

Sammen med Gjerde og Hartmann utgjør også Harald Torseth trioen i Møre og Romsdal som skal jobbe for å øke trafikksikkerheten i fylket.