Per Aadland (47) ansatt som teknologidirektør i TV 2

Etter å ha vært konstituert i stillingen siden desember, er nå Per Aadland ansatt for å lede TV 2s teknologiavdeling.

Per Aadland har 12 års erfaring fra ulike roller i TV 2s teknologiavdeling. Han bor i Bergen, er utdannet siviløkonom fra NHH og har lang erfaring fra IT-bransjen. Aadland har jobbet i TV 2 siden 2005.

– Det er en glede å kunne meddele at Per Aadland er ansatt som ny teknologidirektør i TV 2. Etter en grundig rekrutteringsprosess er jeg nå sikker på at vi har funnet riktig kandidat, sier Kjetil Nilsen, direktør for betal-tv og teknologi.

Aadland skal lede teknologiavdelingen og får ansvar for både utvikling og løpende drift av TV 2s kanaler og digitale tjenester. Han tiltrer stillingen umiddelbart.

– Per har vært en svært viktig ressursperson i teknologiavdelingen gjennom mange år og har god forståelse for hvordan teknologi spiller sammen med våre redaksjonelle og kommersielle produkter. Med Per har vi fått en leder som er klar og tydelig med god gjennomføringsevne og som samtidig har evnen til å lytte og spille sine kolleger gode.

– Jeg er glad for å få denne tilliten og gleder meg veldig til arbeidet med å videreutvikle TV 2 som et topp moderne mediehus. Teknologiavdelingen jobber for tiden på spreng med å etablere ny infrastruktur og tilrettelegge for flytting til fantastiske nye bygg både i Bergen og Oslo. I tillegg skal TV 2 som kjent satse stort på videreutvikling av TV 2 Sumo. Det er også mange spennende nye teknologimuligheter i samspill med TV 2s datterselskaper og med andre aktører i medieklyngen i MCB. Alt dette gjør at jeg vurderer denne stillingen som en av de mest spennende lederstillingene i Bergen, sier Aadland.

TV 2-sjef Olav T. Sandnes er også fornøyd med å ha rekruttert en intern kandidat til den viktige stillingen som teknologidirektør.

– Per Aadland er en solid og dyktig IT-leder som jeg har stor tiltro til. Teknologi er helt sentralt i og en integrert del av TV 2s virksomhet. Nå har vi fått på plass en intern og solid rekruttering som jeg er sikker på vil bidra til å lede de mange viktige teknologiinitiativene i TV 2 videre på en god måte, sier sjefredaktør og administrerende direktør Olav T. Sandnes.