PepsiCo

PEPSI MAX® UTFORDRER VINCENT KOMPANY TIL Å GJØRE NOE HAN IKKE KAN I NY ‘LOVE IT. TASTE IT’"HVIS DU IKKE ELSKER DEN; SÅ HAR DU IKKE SMAKT DEN"-KAMPANJE

OSLO, 6. JULI – #TRYITLOVEIT – I sommer har Pepsi MAX® ha en kampanje der vi oppfordrer alle til å oppdage og prøve noe nytt. Vi feirer med dette også smaksopplevelsen av Pepsi MAX, fordi vi mener at hvis du ikke allerede liker den, så har du ikke prøvd den!

"Hvis du ikke elsker den, så har du ikke smakt den"-kampanjen dukker opp i de fleste mediekanaler, blant annet TV, utendørs, digitale medier og gjennom et samarbeid med Spotify hvor Pepsi MAX® hjelper forbrukere å oppdage ny musikk. En mini-serie som distribueres i sosiale medier og digitalt kommer til å utfordre kjendiser og andre til å prøve seg på nye og overraskende opplevelser.

- Det er mange som elsker Pepsi MAX og vi er overbevist om at de som ikke gjør det, ikke har prøvd den ennå, sier Mark Kirkham, markeds- og innovasjonsdirektør i PepsiCo Europa.

- I sommerkampanjen vår ønsker vi å minne folk på morsomme måter man kan bryte vanene sine på gjennom å forsøke noe nytt. Vi håper vi kan inspirere folk til å finne noe nytt de virkelig liker – akkurat som vi håper på at de skal like Pepsi MAX.

Kampanjen sparkes i gang med en film sosiale medier, der Pepsi MAX-ambassadør og fotballspiller, Vincent Kompany, prøver curling for første gang med eksperthjelp fra vår egen verdensmester i curling, Thomas Ulsrud. Godt utenfor komfortsonen til Vincent, fikk Ulsrud lært bort litt curlingteknikk og gitt noen tips til Vincent med venner, før de fikk spille en curling-kamp. Resultatet ble svært underholdende, og kan ses her, på Pepsi MAX YouTube.

-  Jeg ante ikke hva som ventet meg, og det viste seg å være noe svært langt utenfor min komfortsone, men det ble en herlig, ny opplevelse, takket være Pepsi MAX. Curling er virkelig en fin sport, og jeg likte det virkelig, sier Vincent Kompany.

- Denne opplevelsen med Pepsi MAX innebar å kunne dele idretten som jeg har et sterkt forhold til, med noen som kanskje aldri ville prøvd det ellers, og det var stort for meg. Det var virkelig givende å se at hele laget virkelig koste seg like mye som meg på isen – de tok det forbausende fort, men så snakker vi jo også om fantastiske dyktige idrettsutøvere, sier Thomas Ulsrud.

Pepsi MAX oppfordrer også alle til å prøve  noe nytt med tanke på musikkopplevelser, takket være et innovativt samarbeid med strømmetjenesten Spotify. I hele Europa vil "Hvis du ikke elsker den, så har du ikke smakt den"-kampanjen invitere fans til å "smake på" nye sanger og artister de ikke har oppdaget ennå, basert på et utvalg av musikk de har lyttet til tidligere.

For å se denne videoen, må du gi ditt samtykke øverst på denne siden.

Kontakter

For PepsiCo: Christina Glenn / Corporate Communications AS / +47 905 32 774 / christina.glenn@corpcom.no

Om PepsiCo

PepsiCo
Lilleakerveien 4, 5 etg.

+47 22 13 25 00http://www.pepsico.com.

Om PepsiCo

PepsiCo produkter nytes en milliard ganger om dagen i flere enn 200 land og regioner verden rundt. PepsiCo hadde i 2016 en omsetning på USD 63 milliarder, i hovedsak fra salg av merkevarer innen snacks og drikkevare som Frito-Lay, Gatorade, Pepsi-Cola, Quaker and Tropicana. Produktporteføljen til PepsiCo inneholder en rekke mat- og drikkevarer, inkludert 22 ulike merkevarer, som årlig hver for seg genererer en omsetning på mer enn USD 1 milliard.

I kjernen av PepsiCo er Performance with Purpose – vi er overbevist om at suksessen til vår virksomhet er helt avhengig av en bærekraftig verden rundt oss. Vi tror en kontinuerlig forbedring av produktene vi selger, ansvarlig drift for å bevare miljøet, og det å skape et positivt engasjement i våre markeder er det som gjør PepsiCo i stand til å drive en fremgangsrik global virksomhet som skaper langsiktige verdier for samfunnet og våre aksjonærer. For mer informasjon, se www.pepsico.com

Følg pressemeldinger fra PepsiCo

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra PepsiCo på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra PepsiCo