Pensjonsfloken løst i Avinor

Streikefaren i Avinor er avblåst. LO Stat og Spekter har i natt forhandlet fram enighet om en ny pensjonsordning mellom Norsk Tjenestemannslag (NTL) og Avinor.

-Vi har forhandlet fram en ny pensjonsordning og et solid lønnsoppgjør, sier Lise Olsen, nestleder i LO Stat og forhandlingsleder.

4. september sto Riksmekleren klar til å ta imot LO Stat og Spekter. Nå er floken løst i forhandlinger.

- Vi har forhandlet fram en ny pensjonsordning og et solid lønnsoppgjør, sier Lise Olsen, nestleder i LO Stat og forhandlingsleder.

Partene i Avinor-meklingen tok 29. juni pause i meklingen for å diskutere videre krevende spørsmål rundt pensjon. I denne perioden har partene sammen funnet fram til løsning. Dermed er streikefaren avblåst. Lønnsoppgjøret går nå til uravstemning.