Peder Elias og Sval angrer ikke

Peder Elias har fått med seg Sval på duetten "Favorite Regret" som er ute fredag 26. april.

Favorite Regret artwork

Noen ganger gjør man ting man kanskje ikke burde. Ting man angrer på. Men som man allikevel ikke ville vært foruten.
Når det man lærer eller opplever er så stort og viktig, eller bare riktig, at man ikke ville vært den samme personen om man ikke hadde gjort den feilen man gjorde.
Noen ganger kan to rette bli en vrang, så hvorfor kan ikke to vrange bli rett?

Ikke at Peder Elias og Sval på noen måte er vrange. Her er alt så rett som det kan få blitt.
"Jeg har alltid digget Sval og energien hun utstråler" forklarer Peder Elias "Jeg beundrer henne som musiker og som venn. Hun uttrykker seg med 100% troverdighet i alt hun gjør. Hun balanserer det å være artist og det å være seg selv på en utrolig kul måte."

Sval, for sin del, er like godt kjent som låtskriver som artist og hun har faktisk aldri vært feature - altså sunget på en låt hun ikke har skrevet - før. Ikke har hun gjort duett på denne måten heller.
"Det var gøy å bli med på et sånt prosjekt" forteller Sval "Jeg lærer så mye nytt av å se hvordan andre jobber, og utfordrer meg selv til å gjøre ting jeg kanskje ellers ikke ville gjort."
Hvorfor falt valget på Peder Elias og "Favorite Regret"?
"Denne låta var så kul! Og Peder er musikkteknisk mye flinkere enn meg, med mange kule ideer jeg ikke hadde tenkt på" fortsetter hun "Jeg er vant til å synge, være i studio og gjøre promo alene, og det har vært veldig gøy å være to, enten vi jobber eller har pause. Vi har samme humor så ofte blir det rett og slett morsommere å være to, uansett hva vi holder på med."
"Å samarbeide betyr at man må dele prosessen, valgene og resultatet" skyter Peder Elias som elsker fotball, og fotballreferanser, inn "Vi spiller hverandre gode."
Sval som, i følge Peder Elias har "mad basketball skills", er enig i at det har vært positivt og lærerikt å jobbe sammen.
"Jeg er en av tre, men Peder har fem søsken. Det forklarer kanskje hvorfor han er så flink til å samarbeide." smiler hun.

Låten skrev Peder Elias sammen med Bård Bonsaksen og Brandyn Burnette første gang de hadde session sammen. Han forteller at de hang litt og ble kjent, så når de begynte å jobbe kom låta nesten av seg selv.
Og det er ikke bare som låtskriver og selverklært studionerd Peder Elias har lett for det.
"Peder har et hemmelig talent" avslører Sval "Han er helt rå til å lage gifs, du vet sånne klistremerker til å bruke på Snap og Instastory."
Alt i alt er hun bare full av skryt og kaller trønderen talentfull, målrettet og supersnill.
Og han på sin side er like rosende tilbake, og fremhever at Sval ikke bare er rågod og veldig veldig kul, men også usedvanlig kunstnerisk. "Artist med stor A."

På spørsmål om hva som er deres egen "favorite regret" er det vanskelig å få noe ordentlig svar.
Men spør om noe de IKKE angrer på, så svarer de i munnen på hverandre;
"At jeg lagde Favorite Regret med Sval!"
"At jeg sa ja til å jobbe med Peder Elias!"

Du kommer ikke til å angre du heller, om du sjekker ut "Favorite Regret" med Sval og Peder Elias. Ute fredag 26. april.

Favorite Regret artwork
Peder Elias og Sval (c) Anders Sjetnemark
Peder Elias og Sval (c) Anders Sjetnemark

Sony Music Entertainment Norway A/S utgir bl.a. Beyoncé, Madcon, The Chainsmokers, Kygo, Alan Walker, Maria Mena, Camila Cabello, Khalid, Calvin Harris, Marcus & Martinus, Miley Cyrus, Justin Timberlake, Katastrofe, EMIR, Amanda Delara, Foo Fighters, Morgan Sulele, Ina Wroldsen, Hkeem, P!nk, Bruce Springsteen m.fl.

Bo Kaspers Orkester er tilbake med nytt album og turné!6.9.2019 12:00:00 CESTPressemelding

Fire år har gått siden folkekjære Bo Kaspers Orkester slapp albumet Redo att gå sönder. I høst er de tilbake med ny musikk. Deres 12. studioalbum 23:55 slippes 22. november og våren 2020 drar de ut på en stor turné, hvor de skal besøke et 20-talls konserthus og arenaer rundtom i Norden. Turnéen starter 5. februar på Rival i Stockholm. Bandet forteller dette om albumet: «Vår bästa tid är nu. Peppar peppar. Sedan början av 90-talet har vi kuskat runt som handelsresande i musik. Det känns som, för att använda hockeytermer, vi spelat två perioder och att det nu är i början av den sista tredje perioden. Dags att gasa på. 23:55 är vårt tolfte album och är en samling låtar som det tagit nästan tre decennier att åstadkomma. En renodlad soulplatta. Vi har varit där tidigare - soulen ligger i vårt DNA - men det känns som om vi först nu mognat spel, röst och textmässigt för att göra den fullt ut. Förebilderna har varit givna. Nu-soul med oändligt arbete framför en dator lämnar vi med varm hand öv