Paul McCartney med nytt album og ny singel

Paul McCartney er 7. september klar med det nye albumet Egypt Station. Albumet inneholder 16 låter og er første nye album fra McCartney siden New fra 2013.

Den nye singelen "Fuh You" er neste ut fra albumet og følger opp "I Don't Know" og "Come On To Me".

Egypt Station ble spilt inn mellom Los Angeles, London og Sussex og er produsert av Greg Kurstin (Adele, Beck, Foo Fighters) - med unntak av den nye singelen "Fuh You", som er produsert av Ryan Tedder.

Om prosessen bak den nye singelen sier Paul selv; “With this one I was in the studio with Ryan Tedder whereas the rest of the album has been made with Greg Kurstin. We were just thinking of ideas and little pieces of melody and chords and the song just came together bit by bit. And then I would try and make some kind of sense of the story. So it was like ‘Come on baby now. Talk about yourself. Tell the truth, let me get to know you’ and basically I wanna know how you feel, you make me wanna go out and steal. I just want it for you. So that was the basic idea and it developed from there… sort of a love song, but a raunchy love song. There you go – fuh you".

Om tittelen på det nye albumet legger han til; “I liked the words ‘Egypt Station.’ It reminded me of the ‘album’ albums we used to make... Egypt Station starts off at the station on the first song and then each song is like a different station. So it gave us some idea to base all the songs around that. I think of it as a dream location that the music emanates from”.

Trackliste:

1. Opening Station
  2. I Don’t Know
  3. Come On To Me
  4. Happy With You
  5. Who Cares
  6. Fuh You
  7. Confidante
  8. People Want Peace
  9. Hand In Hand
  10. Dominoes
  11. Back In Brazil
  12. Do It Now
  13. Caesar Rock
  14. Despite Repeated Warnings
  15. Station II
  16. Hunt You Down – Naked – C-Link

Nyhetsbrev fra Universal Music16.11.2018 11:50Pressemelding

God fredag! Her er ukens nyhetsbrev fra Universal Music: Mark Knopfler ute med nytt album og konserter i Norge Stjernespekket Creed II Soundtrack ute nå https://www.ntbinfo.no/pressemelding/delta-fra-mumford-sons-ute-i-dag?publisherId=6987388&releaseId=17856834 Delta fra Mumford & Sons ute i dag Lido følger opp EPen "I O U 1" med del to - "I O U 2" Kajander slipper debut-EP Jonas Benyoub teamer opp med Yosef (Madcon) Norgesaktuelle Hozier følger opp EPen Nina Cried Power med sin helt nye singel “Movement”. Søndag 25. november spiller Hozier konsert på Sentrum Scene. Canadiske Alessia Cara er ute med den nye låten “Not Today” som blir å finne på hennes kommende album The Pains Of Growing som slippes 30. november. Julia Michaels er ute med låten “In This Place” fra den kommende filmen “Wreck It Ralph 2”, som har Norgespremiere i februar. Lil Wayne har sluppet tre nye låter, inkludert en ny versjon av albumsporet “What About Me" med Post Malone. Juice Wrld har sluppet en video til sin nye

Lido følger opp EPen “I O U 1” med del to - “I O U 2”16.11.2018 11:05Pressemelding

Produsent, låtskriver, sanger og artist Lido, har de siste fem årene satt sitt eget kreative avtrykk på flere musikksjangere. Han har jobbet med tungvektere som Chance The Rapper, Jaden Smith og Halsey, og signerte nylig med Rick Rubin. I sommer slapp han singelen “3 million”, etterfulgt av “Corner Love” med den norske RnB stjernen Unge Ferrari, før han slapp den eksperimentelle EPen “I O U 1”. I dag er Lido klar med oppfølgeren, “I O U 2”. - “I O U er all musikken som opprinnelig var ment å være 'Nothing' - oppfølgeren til 'Everything'. Den første delen (I O U 1) representerer mine samspill og erfaringer etter avslutningen av 'Everything'. Det er sanger om familie og venner. Den andre delen (I O U 2) handler om å finne stemmen min igjen. Både metaforisk og bokstavelig, her hører man min ubehandlede vokal i låtene for første gang på veldig lang tid. I O U 2 består av refleksjoner av opplevelsen rundt 'Everything', hvor jeg står overfor den siste bit av mørke som er igjen etter at støve

Stjernespekket Creed II Soundtrack ute nå16.11.2018 10:59Pressemelding

Storfilmen Creed IIs offisielle soundtrack, Creed II: The Album, er ute i dag via Interscope Records. Albumet er kuratert og produsert i sin helhet av Mike Will Made-It. Creed II følger opp Creed og Rocky-universet, med Michael B. Jordan og Sylvester Stallone i hovedrollene. Filmen har Norgespremiere 7. desember. Albumet har et stjernespekket lag av gjesteartister som blant andre Kendrick Lamar, Pharrell, Bon Iver, Lil Wayne, Nas, J. Cole, og Rae Sremmurd. Mike Will Made-It har samarbeidet med den svenske komponisten Ludwig Göransson og music supervisors Fam Rothstein og Jen Malone. Göransson har tidligere komponert filmmusikk for Creed, Black Panther og Fruitvale Station. Grammyvinnende produsent og låtskriver Mike Will Made-It er kjent for Kendrick Lamars "Humble", Rae Sremmurds "Black Beatles" i tillegg til hits av Beyonce og Miley Cyrus for å nevne noen. Hans eget label Ear Drummer Records huser hitmaskinen Rae Sremmurd. Se albumets tracklist nedenfor, hvorav ti av låtene blir bruk

Mark Knopfler ute med nytt album og konserter i Norge16.11.2018 10:56Pressemelding

Mark Knopfler er i dag ute med det nye albumet Down The Road Wherever. Dette er hans niende studioalbum og inneholder 14 klassiske Knopfler-låter. Om det nye albumet sier han selv; “Down The Road Wherever is a line from 'One Song At A Time.' I remember my pal Chet Atkins once saying that he picked his way out of poverty one song at a time, and it just stuck in my mind. You get to an age where you’ve written quite a few songs. But Down The Road Wherever seems to be appropriate for me just because it's what I've always done. I've always tried to make a record and also to keep my own geography happening in the songs”. Down The Road Wherever er produsert av Knopfler selv sammen med Guy Fletcher og ble spilt inn i British Grove Studios i London. Knopfler legger ut på turné og til sommeren besøker han Ålesund 7. juni, Bergen 8. juni og Oslo 9.juni.

Delta fra Mumford & Sons ute i dag16.11.2018 10:53Pressemelding

Mumford & Sons er i dag ute med det nye albumet Delta. Dette er det fjerde studioalbumet i rekken og følger opp tidligere suksesser som Wilder Mind (2015), Babel (2012) og Sigh No More (2010). Første smakebit ut var fengende "Guiding Light" som har vært listet på P3 i hele høst. Albumet er spilt inn i The Church Studios i London og produsert av Paul Epworth. Mumford & Sons legger ut på verdensturné i forbindelse med det nye albumet og søndag 19. mai besøker de Oslo Spektrum. I morgen kveld kan du se dem på Skavlan på TV2 kl. 22:15.

Kajander slipper debut-EP16.11.2018 10:32Pressemelding

Etter å ha spilt rundt omkring i hele landet i sommer og gitt ut ”Hjem”, er Kajander endelig klar for å slippe sin selvtitulerte debut-EP. De siste årene har vært hektiske for Lofotværingen Kajander, som har turnért rundt hele landet med bandet sitt, samtidig som han har jobbet med å ferdigstille sin debut-EP. Det har vært sessions både i Norge og i Sverige, og nå er 5 spor ute der du finner musikk. HØR HELE EPen HER Tracklist – «Kajander» Du veit æ ikkje vil Under vannet Hjem Ingen kjenn mæ som du Sola skinn Blant låtene som kommer på EP´en, er den ærlige “Ingen kjenn mæ som du”: - “Dette er en veldig ærlig låt for meg og beskriver en situasjon i mitt eget liv, slik det er med alle låtene jeg skriver. Det jeg vil formidle med denne låten er tanken om å åpne seg for hverandre, særlig hvis man skal være i en nær relasjon. Jeg mener det er viktig å tørre dele sine indre hemmeligheter, fantasier og tanker uten en frykt for at du skremmer den andre, eller at du ikke blir akseptert. Vi alle