Påske-sparring i Manchester for taekwondo-landslaget

18.3.2016 15:25 | Norges Kampsportforbund

Mens andre reiser på påskeferie drar taekwondo-landslaget til Manchester i England søndag 20. mars for å sparre med det Britiske landslaget.

Great Britain-taekwondo har nettopp åpnet sitt nye renoverte Manchester-baserte treningssenter til nærmere 50 millioner kroner med 900 m2 taekwondo hall og 500 m2 styrke- og treningssenter.

Det Norske laget er det første landslaget som besøker Britene for å trene og sparre i det nye senteret som offisielt ble åpnet 7. mars av presidenten i World Taekwondo Federation og ordføreren i Manchester.

Storbritannias taekwondo-landslag består for tiden av 26 fulltidsutøvere, 23 ansatte og de satser stort på taekwondo. De har 4 OL-kvalifiserte utøvere, samt regjerende OL-mester Jade Jones, så OL-klare Tina Røe Skaar og resten av laget får god matching som et ledd i oppkjøringen til EM i Montreux i mai.

Norges Kampsportforbund (NKF) er et fleridrettsforbund i Norges idrettsforbund og olympiske og paralympiske komité (NIF). Norges Kampsportforbund er landsdekkende med rundt 450 medlemsklubber og 41.000 enkeltmedlemmer. Forbundet organiserer over 20 ulike kampsporter og målet er å være den ledende organisasjonen for kampsport i Norge.