Parat: Utvidet permitteringsperiode sent, men godt

Leder i Parat, Unn Kristin Olsen, sier Parat lenge har etterlyst utvidelse av permitteringsordningen og er glad regjeringen nå utvider til 52 uker. Samtidig er Parat-lederen kritisk til at dette ikke er gjort tidligere.

Olsen sier mange innen luftfart, hotell og restaurantbransjene allerede har blitt sagt opp.

– I tillegg til at vi har etterlyst en utvidelse i lang tid, sendte partene i frontfaget en henstilling til statsministeren om en slik utvidelse nå i forbindelse med det pågående tariffoppgjøret. Utvidelsen vil bidra til at flere nå beholder sin tilknytning til arbeidslivet. Samtidig kommer avgjørelsen så sent at mange allerede er sagt opp, sier Parat-lederen.

Utvidelsen av permisjonsordningen ble ifølge Olsen også tatt opp med regjeringen under møtet hovedorganisasjonene hadde med regjeringen, onsdag denne uken.

– Arbeidsledigheten er høy, og det er i dagens arbeidsmarked ikke mange ledige stillinger. Uten en slik utvidelse av permisjonsordningen vi nå får, ville enda flere arbeidstakere blitt oppsagt og med det fare for å bli skjøvet ut av arbeidslivet, sier Parat-lederen.

Lakkegata 23

482 10 100http://www.parat.com

Følg pressemeldinger fra Parat

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Parat på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Parat