Parat har valgt ny lederduo

Under Parats landsmøte i Bergen er Vegard Einan valgt som ny leder og Unn Kristin Olsen er valgt som ny nestleder. Einan rykker dermed opp, og tar over etter Hans-Erik Skjæggerud som har ledet Parat de siste ti årene.

Vegard Einan er valgt som ny leder i Parat og Unn Kristin Olsen er valgt som ny nestleder. Foto: Trygve Bergsland/Parat.

Leder i Parat Vegard Einan (41) er samboer, med to barn. I dag har de bosatt seg på Jessheim i Akershus, men Einan kommer opprinnelig fra Sørvær i Finnmark. Han har bakgrunn som kabinansatt og tillitsvalgt i SAS, i tillegg studerer han til en master of management på BI.

Nestleder i Parat Unn Kristin Olsen (46) har to barn på 26 og 20 år. Olsen bor og kommer fra Bergen og er utdannet økonom. Hun jobber i Politiet, hovedsakelig innenfor sivil rettspleie. Olsen har hatt en rekke tillitsverv sentralt, lokalt og på regionalt nivå i Parat. De siste seks årene har Unn Kristin Olsen vært leder av Parat i Politiet.

Bilder