Panorama Design med ny og sømløs kombinasjon

Schüco Seamless er en minimalistisk systemløsning for å oppnå en nærmest rammeløs, transparent arkitektur. Systemet har allerede vunnet priser som iF Design Award 2018 og Red Dot Award 2018. Elverhøy Aluminium og Glass AS og Glassteam AS er sertifisert for å produsere systemet.
Schüco Seamless – en minimalistisk systemløsning for å oppnå en nærmest rammeløs, transparent arkitektur.

Begrepet «Seamless» står for den usynlige overgangen mellom to høyisolerte Panorama Design konstruksjoner, skriver Schüco i en melding til glassportal.no.

Skyvesystemet Schüco ASS 77 PD.HI er integrert i post-losholt-fasadesystemet Schüco FWS 35 PD.HI og oppnår dermed en jevn profilovergang uten sprang. Den flytende overgangen mellom skyve- og fasadesystemet realiseres gjennom en koblingsprofil som forbinder det faste glasset i skyvesystemet med glassfasaden. Denne sammenkoblingen er skjult i den slanke fasadeposten som, på samme måte som hakeprofilen i skyvesystemet, har en bredde på bare 35 mm. De to høyisolerte konstruksjonene bygges inn i gulv, vegg og tak.

I dag kan elementtyper med et bevegelig og et eller to faste felt, samt to bevegelige og to faste felt integreres i fasadesystemet. Det er også mulig å integrere et 90 graders hjørne med to bevegelige skyveelementer. Koblingen til fasadekonstruksjonen Schüco FWS 35 PD realiseres via fastfeltet i skyvedøren.

Skyvedøren betjenes trygt og enkelt med hjelp av profilintegrert motor- og låsteknikk. Skulle man heller ønske en manuell versjon, betjenes døren komfortabelt med et håndtak. Er det et behov for høyere motstandsklasse mot innbrudd, kan systemet leveres i klasse RC2.

De norske produsentene av Schüco ASS 77 PD, Elverhøy Aluminium og Glass AS og Glassteam AS er sertifisert for denne type produksjon og samarbeider med andre Schüco-produsenter i hele Norge for lokale leveranser.

Skjult installasjon av skyve- og fasadesystemer i gulv, vegg og tak.