Pangstart for Lillo gård

Det var stinn brakke på Hammersborg torg onsdag kveld, når mer enn 200 påmeldte møtte opp for å sikre seg en av de første 74 leilighetene på Lillo gård. Hele 70 av leilighetene ble solgt, og både gamle og nye medlemmer kan nå glede seg til å flytte inn i en flunkende ny bolig i populære Nydalen.

Solgte for ca. 366 millioner

I løpet av salgsmøtet ble 70 av leilighetene solgt, noe som betyr at det bare er fire leiligheter igjen i første salgstrinn.

– Dette var en fantastisk moro salgsmøte. Den første som valgte bolig hadde ansiennitet fra 1936, mens den siste som slapp jubelen løs bare hadde vært medlem i et par uker. Vi solgte leiligheter i alle størrelser, fra 3,7 til 8,5 millioner kroner. Nå ser vi fram til ny salgsstart i oktober, sier prosjektselger Alexander Thomassen.

Enorm interesse

For Thomassen kom det ikke som et sjokk at salget gikk strålende. I løpet av de siste månedene har han mottatt utallige telefoner og e-poster fra nysgjerrige interessenter. Under åpningen av visningssenteret møtte mer enn tusen mennesker opp for å få en smakebit på livet på Lillo gård.

– Det har vært en enorm interesse for Lillo gård. Den populære beliggenheten gjør boligene svært attraktive, i tillegg til at folk liker at vi bevarer de historiske elementene og integrerer dem i nabolaget. Denne kombinasjonen av gammelt og nytt har begeistret mange, sier Thomassen.

Historisk sus

Prosjektet er sentralt beliggende i Sandakerveien i Nydalen, i et område som blomstrer for fullt. Den gamle Oslo-perlen Lillo gård blir hovedattraksjonen på området, hvor det skal bygges hele 440 boliger i løpet av de neste årene. Flere av bygningene på tomta er vernet, og vil bli stående som viktige kulturminner. Prosjektet er et samarbeid mellom OBOS, Eiendomsplan og AF-gruppen.

Illustrasjon: Oxivisuals

Presseinvitasjon: OBOS Boligkonferanse 2017 – Grønt ansvar eller bare grønnvasking?20.9.2017 07:30Presseinvitasjon