Palmarium fullfører kjøp av Lebara Group

Palmarium har, gjennom sitt datterselskapt VIEO B.V., i dag annonsert oppkjøp av Lebara Group B.V. og Lebara Trademark Companies.

Siden opprettelsen i 2001 har Lebara blitt anerkjent som et av de raskest voksende pan-europeiske mobilselskap. Lebara tilbyr inklusive og tilgjengelige lavpristjenester for reisende, studenter og migrantmiljøer over hele verden.

Gjennom sine 275 000 utsalgssteder er Lebara i en unik posisjon til å nå ut til sin voksende kundemasse på over 3,5 millioner mennesker.

Lebaras bedriftskultur er tuftet på innovasjon og forretningssuksess, en allsidig arbeidsstyrke og klasseledende kundetjenester med flere bransjepriser bak seg.

Palmarium gir Lebara sterkere støtte og ekspertise for å sikre vekst og være pådriver for en videre digitalisering av virksomheten.

Grunnleggerne av Lebara forlater nå selskapet. Det nye lederteamet vil frontes av Graeme Oxby som konsernsjef, støttet av Leon Kruimer som CFO, Subhra Das som markeds- og digitaliseringssjef, Jorg Zeddies som COO og Jeroen Van Cleef som CCO.

Graeme Oxby er en svært erfaren konsernsjef for innovative telekom-bedrifter, inkludert fremtredende selskaper som Three og Virgin. Som leder av Virgin omformet han driften fra å være utelukkende basert på forhåndsbetalte kostnader til abonnementsmodeller. Han var inntil nylig daglig leder for Liberty Globals europeiske mobildivisjon, hvor han med stor suksess lanserte forretninger i fem nye territorier.

”Lebara er en levende og spennende bedrift i vekst, og med stort potensiale. Jeg gleder meg til stå i front, og mener dette oppkjøpet, kombinert med styrken til det nye lederteamet og investorene, vil kunne klare å løfte selskapet til et nytt nivå”, sier Oxby.

- END –

Om Palmarium

Palmarium er et sveitsisk familekontor og en investor med fokus på alternative investeringer, inkludert privat eierskap og eiendom.

Vi bruker våre nettverk til å identifisere muligheter og strukturerer særegne transaksjoner rundt dem, noe som gjør oss i stand til å håndtere komplekse forretninger og situasjoner på en unik måte. Den sjeldne kombinasjonen av vår sterke bransjekunnskap og ensrettede forpliktelser overfor våre eiere og partnere gjenspeiles i både våre resultater og vår allsidige forretningsportefølje.

Palmarium
Patrick Wild
press@palmarium.ch

Amobee Wins Auction Process to Acquire Videology Assets17.7.2018 13:13Pressemelding

Singtel subsidiary Amobee, a leading global digital marketing technology company serving brands and agencies, today announced that it has emerged as the winner in the court supervised auction to acquire certain assets from Videology, a software provider for advanced TV and video advertising, for purchase price of approximately US$101 million1. The purchase price is subject to adjustments for accounts receivable at closing, estimated to be approximately US$20.9 million. The acquisition, following Videology’s voluntary Chapter 11 restructuring proceedings, includes Videology’s technology platform, intellectual property and certain other assets of estimated net book value of US$5.3 million2. Over the past decade, Videology has emerged as a leading provider of software that empowers advertisers and publishers to use data to optimize campaigns and spend across digital platforms and television. The addition of Videology’s capabilities will be a further boost to Amobee’s omni-channel platform

Lenovo Leaps Forward with Next-Generation ThinkAgile Composable Cloud Platform17.7.2018 12:00Pressemelding

Lenovo Data Center Group (HKSE: 992) (ADR: LNVGY), one of the fastest growing hyperconverged infrastructure (HCI) vendors according to IDC, – with HCI revenue growing at almost twice the market growth rate in Q1 2018 (149.1% compared to 76.3%)—is further expanding its ThinkAgile portfolio to provide an innovative solution for customers who desire the agility of the public cloud and the security of a private cloud. To address this growing customer trend, Lenovo – together with Cloudistics – has developed the ThinkAgile CP Series composable cloud platform, a ‘cloud-in-a-box’ that offers all of the conveniences and ease-of-use of a public cloud environment secured behind the customer’s own data center firewall. Lenovo ThinkAgile CP Series – with fully-integrated infrastructure, application marketplace and end-to-end automation of software-defined network, compute and storage – delivers a turnkey cloud experience that can be easily and centrally managed from anywhere through a software-as-

JPMorgan Chase Bank launches offering of cash-settled exchangeable bonds into Ping An Insurance (Group) Company of China Limited due 202017.7.2018 12:00Pressemelding

NOT FOR DISTRIBUTION IN OR INTO THE UNITED STATES OR TO, OR FOR THE ACCOUNT OR BENEFIT OF, U.S. PERSONS (AS DEFINED IN REGULATION S UNDER THE U.S. SECURITIES ACT OF 1933) OR IN OR INTO JAPAN, THE PEOPLE’S REPUBLIC OF CHINA, SWITZERLAND OR ANY OTHER JURISDICTION IN WHICH SUCH DISTRIBUTION WOULD BE PROHIBITED BY APPLICABLE LAW. JPMorgan Chase Bank, N.A. (the “Issuer”) today announces the launch of an offering of cash-settled exchangeable bonds due 2020 (the “Bonds”) in aggregate principal amount of up to approximately USD 350 million. The Bonds are referable to H-shares (the “Shares”) of Ping An Insurance (Group) Company of China Limited (the “Company”). Exchange rights in respect of the Bonds will be cash-settled only. The Issuer is rated A+ (Stable outlook) by Standard & Poor’s, Aa3 (Stable outlook) by Moody’s and AA (Stable outlook) by Fitch. The Bonds will be issued in principal amounts of USD 200,000 and integral multiples of USD 100,000 in excess thereof and will not bear interest.

Greene Tweed Achieves Nadcap Accreditation for Non-Metallic Materials Testing17.7.2018 11:01Pressemelding

Greene Tweed’s Central Engineering (CE) Materials Test Lab recently completed its final Nadcap accreditation audit for Non-Metallic Materials Testing (NMMT) of composite materials. This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20180717005200/en/ Greene Tweed Achieves Nadcap Accreditation (Photo: Greene Tweed) In support of Aerospace’s strategic initiative, this positions Greene Tweed as one of a select few aerospace companies who have attained this accreditation as validation of our materials testing capabilities and our position as a composite solutions provider. To achieve this standard, Greene Tweed’s CE lab completed a comprehensive audit against the highest standards for special process controls, test completion, and validation. This in-house accreditation adds to Greene Tweed’s responsiveness to new product development requests while expanding production material and customer product certification capabilities. It also

Norsk Titanium Collaborates with QuesTek Innovations LLC17.7.2018 11:00Pressemelding

Norsk Titanium (Norsk) and QuesTek Innovations LLC (QuesTek) announce a collaborative effort to test novel titanium alloys for applicability in additive manufacturing processes. As part of this collaboration, the companies are evaluating a QuesTek-designed titanium alloy using Norsk’s Rapid Plasma Deposition™ (RPD™) process. Preliminary evaluation of the alloy is complete and Norsk has manufactured initial test specimens. The test program will characterize the alloy microstructure, provide initial material properties, and will confirm QuesTek’s Ti alloy performance using Norsk’s proven production process. QuesTek’s patented titanium alloy has previously demonstrated approximately 15% greater strength and improved ductility over traditional Ti-6Al-4V in both wire-based Electron Beam Additive Manufacturing and traditional casting processes. "We are excited to be working closely with Norsk Titanium’s business and technical team to evaluate our alloy in their proven process. Based on our i