P3 Gaming er klare for maratonsending

Lørdag 11. mai samler programleder Mikkel Løwe de beste spillerne til en åtte timer lang direktesendt konkurranse.

Programleder for sendingen er Mikkel Løwe. FOTO: Eivind Bjørnø/NRK

Gjennom sendingen skal laget konkurrere i spill som Fortnite, PUBG, Overwatch og CS:GO. I konkurransen må spillerne lykkes som et lag (squad).

Programleder Mikkel Løwe er selv en entusiastisk spiller.

–   Det blir gøy å spille med Norges beste i disse spillene som er en så stor del av livet mitt. Jeg har jo alltid elsket denne spillsjangeren og nå får jeg spille med en hel squad som har samme «passion» som meg, sier Løwe om sendingen.

Seere som følger med på sendingen får se spillerne komme seg videre i spillene gjennom å lage taktikker og strategier, og ved å hjelpe hverandre.

–   Dette er et unikt og viktig event fordi vi får samlet og vist frem noen av de beste norske e-sportutøverne. Samtidig får vi sett om det er mulig å samarbeide og lære av hverandre på tvers av spillene de spiller. Også tror vi at det kommer til å bli veldig gøy å se på, sier Espen Skagen, prosjektleder for sendingen.

Disse deltar i «squaden»:

Jørgen «Decod» Myrlund, fra Løten

Jonathan «Jetpacks» Bergius, fra Drammen

Anders «aNdz» Kjær, fra Oslo

Mikael «Ultra» Andersen, fra Lakselv.

Maratonsendingen sendes fra det nybygde gamingstudioet på NRK Tyholt, og går å følge med på via Twitch og strømmetjenesten NRK TV.

Se dokumentaren om de ulike spillerne på P3 Gaming sin YouTube-konto.

Programleder for sendingen er Mikkel Løwe. FOTO: Eivind Bjørnø/NRK

Norsk rikskringkasting AS (NRK) skal fylle viktige sosiale, kulturelle og demokratiske behov i det norske samfunnet. NRK tilbyr strømmetjenester for radio og TV, fem TV-kanaler og 14 radiokanaler. I tillegg har NRK et bredt tilbud til publikum på nett.