Unloc

Overtegnet på tre timer — oppstartsselskapet Unloc henter 6,9 millioner. Og de ansatte høyner med 3,2 millioner.

Unloc gjør det like enkelt å dele en nøkkel som det er å sende en tekstmelding. I 2018 gjennomførte de sin første investeringsrunde, og nå i mars har de igjen vært i markedet for å tilføre frisk kapital. Emisjonen ble overtegnet i løpet av noen timer av eksisterende aksjonærer, med flere interessenter enn det fantes tilgjengelige aksjer. Nå skal selskapet rigges for stadig større oppdrag og flere strategiske samarbeid.
Øverst fra venstre: Anders Oredsson, Terje Skog Jenssen, Kaia Rose Traub Wullf, Aksel Dybdal, Joakim Johannessen. Nederst fra venstre: August Flatby, Kris Riise, Johan Biermann Knudsen, Finn Magnus Holden.

— Responsen har vært enorm! Vi kunne ha hentet mye kapital i denne runden. Men vel så viktig var det å få med investorer som kan bidra aktivt inn i en sterk vekstfase. Med nettverk, erfaring og kompetanse. Vi er svært fornøyde med å få med en ny investor, Peter Anker, som nylig solgte RS Platou for tre milliarder kroner, forteller gründer og daglig leder Kris Riise

I juni 2018 hentet Unloc inn 3,2 millioner kroner. Nå endte emisjonsbeløpet på 6,9 millioner kroner, etter en rekordrask overtegning. I tillegg kjøper selskapets ansatte aksjer for 3,2 millioner kroner. Det gir vekstkapital frem til en større emisjon i høst.

— Vi er utrolig stolte av overtegningen og at samtlige medarbeidere valgte å kjøpe seg inn på eiersiden! Vi kunne ikke ha fått en tydeligere validering på at det er på høy tid å digitalisere nøklene, sier Riise.

Skal doble antall ansatte.

Siden juni i fjor har to gründere blitt til et team på 10 ansatte. Nå skal bedriften vokse ytterligere med UX-designere, programmerere og flere forretningsutviklere. Selskapet regner med å bli nærmere tjue ansatte i løpet av året.

— Å bygge opp kompetansemiljøet både i og rundt selskapet er en bevisst strategi fra vår side. Vi omgir oss med stadig nye tjenester knyttet til hjemmet. Vårt mål er ikke å bli en konkurrent til disse tjenestene. Vi skal samarbeide åpent, tilby vår teknologi og skape mer verdi for samarbeidspartnere og deres kunder, understreker Riise.

Mer frihet med åpne dører.

Forretningsideen til Unloc er å tilby en effektiv og enkel måte å dele digitale nøkler på. Med Unloc-appen kan du slippe inn vaskehjelpen, pakkeleverandøren eller en som har glemt nøkkelen. Med kun et par tastetrykk — uansett hvor du selv befinner deg. Unloc har 1000 brukere som siden i fjor sommer har delt over 13 000 nøkler.

— Vi vokser svært raskt og skal gjøre livet enklere for alle med en inngangsdør, avslutter Riise.

Bilder

Om Unloc

Unloc
Grundingen 2

+47 97 52 02 50https://unloc.no

Ny teknologi har bidratt til smarte løsninger og et enklere liv. Men fortsatt står vi utenfor inngangsdøra og lurer på hvor det har blitt av nøkkelen. Eller tilbringer en hel dag hjemme mens vi venter på en leveranse som aldri kommer. Nå er det på høy tid å digitalisere nøklene. Unloc har utviklet en løsning som gjør det like enkelt å dele en nøkkel som det er å sende en tekstmelding. Med kun et par tastetrykk kan du slippe inn blomsterbudet, vaskehjelpen eller en fra husholdningen som har glemt nøkkelen på jobben. Enkelt, sikkert og effektivt.

Følg pressemeldinger fra Unloc

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Unloc på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Unloc