Over 770.000 seere så Norge mot Sverige på TV 2

På det meste fulgte 863.000 seere sluttminuttene av den høydramatiske landskampen. Over 770.000 seere så hele EM-kampen mellom Norge og Sverige på TV 2 og TV 2 Sumo i går kveld.

Martin Ødegaard (t.v.), Håvard Nordtveit og Ola Kamara jubler under EM-kvalifiseringskampen mellom Norge og Sverige på Ullevaal stadion i Oslo tirsdag. Foto: Lise Åserud / NTB scanpix

718.000 så i snitt hele kampen på TV 2, mens 53.000 samtidige brukere så kampen på TV 2 Sumo.

- Dette er sterke tall vi er godt fornøyd med. Heldigvis fulgte seerne spenningen til siste slutt og hele 863.000 fikk se Ola Kamaras utligningsmål nesten seks minutter på overtid, sier sportsredaktør Vegard Jansen Hagen i TV 2.
Landskampen fikk en andel på 52,9 i både den kommersielle målgruppen 20-49 år og blant alle TV-seerne (P10-79).
- Vi ser igjen potensialet dette landslaget har når det er store kamper og det står noe på spill. Da engasjerer det bredt med fullsatt Ullevaal og sterke seertall. Nå er vi glade for at spenningen lever videre i kvalifiseringen fremover. Vi gleder oss til nye kamper i juni, sier Jansen Hagen.

Jan-Petter DahlPR- og mediesjef

Kontaktperson for spørsmål om seertall fra media rundt programmene som sendes på TV 2-kanalene. Pressekontakt for Skavlan, Nyhets- og sportsprofiler, sportseventer og Allsang på Grensen.

928 60 363jan-petter.dahl@tv2.no