Otto Robsahm, «inn i glassbransjen»

Glassfagkjeden har avholdt sitt årsmøte på Radisson Blu Resort Trysil. Der befestet kjeden at det er inngått et samarbeid med «Team Otto». Otto Robsahm skal i 2018 medvirke i små filmsnutter som skal markedsføre glass som et attraktivt byggemateriale.

Glassfagkjeden har inngått samarbeid med Team Otto AS. Fra v.  Anne-Charlotte Braastad, Otto Robsahm og Marion Teig.
Glassfagkjeden har inngått samarbeid med Team Otto AS. Fra v. Anne-Charlotte Braastad, Otto Robsahm og Marion Teig.

Glassfagkjedens følger opp tradisjonen med å kombinere årsmøte, faglig seminar og opplevelser. Etter besøk i Cognac og Tromsø var denne gang medlemsbedriftene samlet i Trysil.
- Pilkington Norges AS sin fabrikk på Elverum hadde åpent for oss torsdag og noen av kjedens medlemmer benyttet anledningen til å besøke fabrikken. Der ble vi godt tatt imot og fikk omvisning på fabrikken og gode forklaringer på hva Pilkington Elverum kan levere. Etter et par timer i Elverum satte vi nesen videre mot Trysil og påfølgende fagseminar, sier markedskoordinator i Glassfagkjeden Anne-Charlotte Braastad.
Ett av fagseminarets temaer var brannvern og brannglass. Tore Tronrud var som vanlig folkelig og forståelig i sin presentasjon om krav til brannglass og dets funksjoner.
- Ambulansesjåfør Bjørn Lind, som tidligere har jobbet i brannvesenet, engasjerte forsamlingen med sine fortellinger og bilder fra en brannmanns hverdag. Han snakket også om hva han har vært med på gjennom årenes løp. Det var både lærerikt, personlig og fascinerende å høre på ham, sier Braastad.
Lind avsluttet med å demonstrere hvor mange plagg og mengde utstyr en brannmanns utrustning består av. En fullt utrustet brannmann ble «avkledd» plagg for plagg. Brannmannen som dukket opp, om ikke helt avkledd, var Otto Robsahm.
- Dette var vår måte å introdusere Otto Robsahm og «Team Otto» på. Glassfagkjeden har i løpet av de to siste årene arbeidet med å være tydelig i markedsføringen mot privatmarkedet. Vår Facebook-aktivitet, våre blogger og nyhetsbrev skal nå toppes med at vi slipper informasjonsfilmer på YouTube om glass. Robsahms konsepter og stil passer vår tilnærming til markedet. Han har derfor en naturlig og sentral rolle. Vi har allerede laget en film, som ble vist i Trysil. Tilbakemeldingene fra medlemmene våre var positive. Nå gleder vi oss til lanseringen, sier Braastad.
Glassfagkjeden og Pilkington Norge AS er hovedsponsor for Glass og Fasadeforeningens arrangement - Glass og Fasadedagene i Lofoten (GFD 2018 Lofoten) i april.
- I den anledning benyttet Glass og Fasadeforeningens Per Henning sjansen til
å orientere Glassfagkjedens medlemmer om arrangementet. Han var klar og tydelig på hva de som IKKE blir med til Lofoten går glipp av.

LES OGSÅ: - Programmet til GFD 2018 Lofoten tar form.

PS: Avslutningsvis kan vi opplyse om at Tore Tronrud fra 31. januar går over i pensjonstilværelsen. Etter 35 år i Hole Glass/Pilkington Norge AS tok han på årsmøtet farvel med bransjen.

VIDEO: Glassfagkjeden på hundekjøring

Glassfagkjedens medlemmer fikk med seg nyttig bagasje fra fabrikkbesøket på Pilkington Norges sin fabrikk på Elverum.
Glassfagkjedens medlemmer på årsmøte i Trysil.
Etter 35 år i i bransjen har Tore Tronrud gått av med pensjon.