Otto Jespersen med knallsterk premiere på TV 2

«Otto har fått nok» ble sett av hele 576.000 seere på TV 2 sent i går kveld.

Otto Jespersen og Emilie Skolmen i "Otto har fått nok" på TV 2. Foto: TV 2.

Det ble en knallsterk onsdag på TV 2 i går. Premieren av «Otto har fått nok» med Otto Jespersen ble sett av hele 576.000 seere som ga programmet en andel på over 50 prosent blant alle TV-seerne.

«The Voice» satte også onsdagsrekord denne sesongen med 476.000 seere. Mens «Farmen» satte ny sesongrekord med 714.000 seere.

- Jeg tror seerne har savnet Norges skarpeste og morsomste samfunnsobservatør, og med 576.000 seere på premieren er det tydelig at de ikke har fått nok av Otto. Det ble også sesongbeste på «Farmen», og «The Voice» nærmer seg en halv million seere på onsdagsprogrammene, så mange har grunn til å være fornøyd i dag. Vi har en fantastisk høst på TV 2 og jeg er stolt av alle medarbeiderne, samarbeidspartnerne, programmene, hva vi får til og den veksten vi har i et ellers nokså krevende marked, sier programredaktør Jarle Nakken i TV 2.

Seertall TV 2 onsdag:

The Voice: 476.000 seere (andel 32,9% i P20-49 og 34,3% i P12+)

21-nyhetene: 407.000 seere (andel 28,3% i P20-49 og 27,7% i P12+)

Sportsnyhetene: 381.000 seere (andel 27,3% i P20-49 og 26,5% i P12+)

Farmen: 714.000 seere (andel 46,9% i P20-49 og 47,8% i P12+)

Otto har fått nok: 576.000 seere (andel 48,9% i P20-49 og 50,3% i P12+)

TV 2 fikk i går en dagsandel på 27,5 prosent i P20-49 og 27,1 prosent i P12+.

Otto Jespersen og Emilie Skolmen i "Otto har fått nok" på TV 2. Foto: TV 2.