Otto Jespersen har fått nok - lager ny TV 2-serie

Otto Jespersen lar seg stadig irritere av store og små saker i samfunnet, og i magasinprogrammet «Otto har fått nok» - som kommer på TV 2 i høst - prøver han å forstå, forklare og komme til bunns i det som irriterer ham, sammen med makker Emilie Skolmen.

OTTO HAR FÅTT NOK: Otto Jespersen og Emilie Skolmen kommer med nytt program på TV 2 høsten 2017. Foto: Espen Solli/TV 2

Mens Norge kåres av FN til verdens lykkeligste land, kjenner ikke alle på den samme lykkefølelsen. Otto får god hjelp av Emilie til å finne humoristiske løsninger på saker i samfunnet som han mener det bør ryddes opp i. Ingen problemstilling er for liten eller for stor, og alle irritasjonene er lette å kjenne seg igjen i.

- «Otto har fått nok» er et subjektivt forbruker- og samfunnsmagasin med kort lunte. På vegne av seg selv og ikke minst oss seere tar Otto Jespersen for seg ting i samfunnet som går oss på nervene eller kan behøve en Ottosk pekefinger. Her er ingenting for lite eller for stort, enten det dreier seg om oppdrettsnæringen, klimaskeptikere, folk som sniker i kø eller gjenstander som er umulige å få ut av emballasjen, sier TV 2s humorsjef Alice Sommer.

Otto og Emilie skal verken øke nasjonalproduktet, finne ut hva Norge skal leve av etter oljen eller sørge for flere norske seire i FN-kåringen – bare gjøre Norge til et litt mindre irriterende samfunn.

- Jeg irriterer meg over mange ting, og da er det veldig tilfredsstillende å få et eget program der jeg kan la raseriet ramme de ansvarlige. Om vi ikke løser sakene, så er det i alle fall god egenterapi for en sinna mann i 60-årene, sier Otto Jespersen.

- Vi gleder oss til å se Otto i aksjon på TV 2 igjen, denne gangen med et samfunnsoppdrag på vegne av alle i Norge som noensinne har følt et snev av irritasjon. Otto tilbyr seg å være seernes ventil ut mot samfunnet, og han tar gladelig imot tips og ønsker, sier Alice Sommer.

Send tips til otto@tv2.no, så kanskje Otto Jespersen tar nettopp din sak!

Håvard SolemKommunikasjonsrådgiver Gutta på tur, Heltenes kamp, Petter uteligger, Kjendisrestauranten, God morgen Norge, God kveld Norge

934 35 922 / 55 90 80 28hvl@tv2.no

HAR FÅTT NOK: Otto Jespersen. Foto: Espen Solli/TV 2