Oslos ordfører hopper i gang 100 000 skolebarn!

20.4.2017 07:30 | Nasjonalforeningen for folkehelsen

Tirsdag går startskuddet for den landsomfattende hoppetaukonkurransen, Hopp for hjertet. Godt over halvparten av landets barneskoler deltar og over 100 000 barn er med.

PRESSEINVITASJON

Hvor: Spikersuppa

Når: Tirsdag 2. mai 10.30-11.00

Hva: Åpning av Nasjonalforeningen for folkehelsens hoppetaukonkurranse

Hvem: Marianne Borgen, Helene Olafsen, Lisbet Rugtvedt, 30 elever fra Lilleborg skole

Ordfører i Oslo Marianne Borgen foretar den offisielle åpningen, før 30 elever fra Lilleborg skole hopper konkurransen i gang til en spesiallaget sang. Helene Olafsen, eks-snowboarder og sølvvinner i Mesternes mester, er konferansier.

Engasjere og motivere

- Å hoppe tau er morsomt, spennende, utfordrende og sosialt. I tillegg er det bra for helsen. Vi ønsker å inspirere barn til å være mer aktive i sin skolehverdag, Lisbet Rugtvedt, generalsekretær i Nasjonalforeningen for folkehelsen.

- Glade og aktive barn lærer og trives bedre på skolen. Ved å delta på Hopp for hjertet får elevene mulighet til å erfare gleden av å være i aktivitet sammen, fortsetter hun.

Hopp for hjertet er en nasjonal hoppetaukonkurranse for skoleelever på 4.-7. klassetrinn, og arrangeres i år for tolvte gang. Konkurransen arrangeres av Nasjonalforeningen for folkehelsen 2. - 12.mai. I år deltar 1359 skoler fra alle landets fylker.