OsloMet og Simula lanserer Gründergarasjen

– Gründergarasjen skal være med på å skape en kultur for verdiskaping, og gi gründerne våre de verktøyene de trenger for å lykkes, sier rektor Curt Rice. Onsdag 25. april åpner Gründergarasjen@OsloMet.
– OsloMet ønsker å være en pådriver for innovasjon og entreprenørskap i akademia, sier rektor Curt Rice.

Når: Onsdag 25. april kl. 14:00 - 16:00

Hvor:Gründergarasjen@OsloMet, Pilestredet 52 på OsloMet

Pressen er invitert til en kort presentasjon ved OsloMet-rektor Curt Rice og Gründergarasjens direktør, Christian Hemmestad Bjerke. Det blir også omvisning, servering og mingling.

Meld deg på her.

OsloMet ønsker å ta en tydeligere rolle og være en pådriver for innovasjon og entreprenørskap i akademia. De gode idéene som skapes ved OsloMet og forskningen som gjøres, skal komme samfunnet til nytte. Gründergarasjen skal være med på å skape en kultur for verdiskaping, og gi gründerne våre de verktøyene de trenger for å lykkes, sier rektor Curt Rice.

Gratis tilbud

Gründergarasjen skal være et inspirerende og støttende fellesskap for OsloMet-gründere som ønsker å utvikle ideer til vellykkede og lønnsomme bedrifter.

Garasjen blir et gratis kompetansesenter for oppstart, kommersialisering og teknologiutvikling for ansatte, studenter og alumner fra OsloMet.

Her får ambisiøse gründere ved OsloMet muligheten til å jobbe i et kontorfellesskap sammen med andre inspirerende innovatører. Som medlem av Gründergarasjen får ansatte, studenter og alumner et sted å utvikle en idé fra grunnen til en levedyktig bedrift, helt gratis og inntil 12 måneder.

Bringer forskere, studenter og gründere sammen

Gründergarasjen bistår med mentoring og veiledning knyttet til juridiske problemer, immaterielle rettigheter, forretningsutvikling, søknad om finansiering og pitching.

Vi etablerer en Gründergarasje sammen med OsloMet for å realisere flere teknologiselskaper, og hjelpe forskere og studenter med å kommersialisere teknologi. Samarbeidet med OsloMet gir selskapene i Gründergarasjen tilgang på kompetanse og nettverk fra OsloMet.

– Den nye inkubatoren vil bringe studenter, forskere og gründere sammen, og på denne måten bidra til å løse sentrale problemstillinger og gjøre at vi får flere vellykkede teknologiselskaper, tilføyer Gründergarasjens direktør Christian Bjerke.

Disse er allerede medlemmer av Gründergarasjen@OsloMet:

Velkommen til åpning!