Oslo Taxi velger betalingsterminaler fra Nets
(Oslo, 15. mars 2018) Oslo Taxi SA har nylig inngått en konsernavtale med Nets som omfatter overgang til nye betalingsterminaler som kommuniserer trådløst med taksameteret i taxien.

Mange taxiselskaper står nå overfor en større utskifting av betalingsterminalene. Som følge av dette har Oslo Taxi SA med tilhørende datterselskaper inngått en avtale med Nets om nye og moderne terminaler for alle drosjer tilknyttet Oslo Taxi.
– Det er på mange måter et stort logistikkprosjekt vi nå er i gang med. Alle bilene må inn og installere nytt utstyr. Vi er allerede i gang med utskiftingen av taksametrene for å kunne få inn ny teknologi, som så skal tilpasses betalingsterminalene. For at alt dette skal gå så smidig som mulig var det nødvendig for oss å velge en trygg og solid leverandør. Nets leverte således det beste totaltilbudet, blant annet i forhold til integrasjon mot løsningen fra Storebox, sier Bjørn Rebne, daglig leder i Oslo Taxi SA.
I første omgang har Oslo Taxi og datterselskapet CenCom bestilt 1500 terminaler, men det er forventet at antallet kan stige til det dobbelte, etter hvert som de ulike taxiselskapene skal i gang med oppgraderingene. Det er ventet at de første terminalene blir levert før sommeren, og at Oslo Taxi kan gjennomføre de første pilottestene i ferietiden. Det er planlagt at samtlige terminaler for drosjer tilhørende Oslo Taxi skal være skiftet ut innen utgangen av 2018.
– Vi er utrolig fornøyd med at Oslo Taxi SA valgte å inngå avtale med oss. Med denne avtalen får Nets en inntreden i den norske taxinæringen, som er en bransje vi tidligere ikke har vært tilstede i. I tillegg er 1500 terminaler en stor enkeltleveranse, sier Senior Vice President, Dag Van Baal i Merchant Services hos Nets.
Terminaltypen som Nets skal levere til Oslo Taxi SA kommer fra den verdensledende produsenten Ingenico. Valget av terminaltype falt på en «blåtann-terminal» som gjør at den kommuniserer trådløst med taksameteret i taxien. De nye terminalene er i tråd med nyeste sikkerhetskrav, og tilrettelagt for bruk av bankkort med BankAxept.
Nøkkelord
Kontakter
Stein-Arne Tjore, pressesjef for Nets i Norge, tlf. 915 39 846, e-post: satjo@nets.eu
Solveig Bjørhovde Rindal, Mediekoordinator i Oslo Taxi, tlf. 22 38 81 42, e-post: solveig.rindal@oslotaxi.no.
Bilder
Om Nets Branch Norway
Om Oslo Taxi:
Oslo Taxi er i dag Norges største drosjesentral og Norges fjerde største foretak innen persontransport målt i antall passasjerer. Foretaket eies av et andelslag bestående av ca. 800 selvstendig næringsdrivende med drosjeløyver. Det transporterer årlig over 7 millioner kunder og har tilknyttet ca. 2600 sjåfører. Oslo Taxi driver ordinær drosjetransport samt utfører faste oppdrag og kontraktskjøring av skolebarn, funksjonshemmede, rullestolbrukere, pasienter og pleietrengende til legevakt og sykehus.
Oslo Taxi SA består i tillegg til drosjesentralen Oslo Taxi av selskapene Elvebyen Taxi AS, Oslo Taxibuss AS og CenCom AS.
Om Nets:
Nets er spesialist på å styrke og drive utviklingen av digitale betalinger. Vi knytter banker, bedrifter og forbrukere sammen i et internasjonalt nettverk som legger til rette for digitale betalinger. Gjennom vår tilstedeværelse i hele det nordiske markedet, leverer vi en rekke kort- og kontobaserte tjenester samt betalingsløsninger for varehandelen.
Følg saker fra Nets Branch Norway
Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Nets Branch Norway på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste saker fra Nets Branch Norway
Nets inngår samarbeid med Alipay i Norge19.4.2018 08:03 | Pressemelding
(Oslo 19. april 2018) Et samarbeid mellom Nets og den kinesiske betalingstjenesten Alipay gjør det nå mulig for butikker i Skandinavia å akseptere kinesiske mobilbetalinger.
Handlet for mer til tross for påske9.4.2018 11:00 | Pressemelding
(Oslo 9. april 2018) Tall fra BankAxept AS og Nets viser at vi brukte betalingskortene for 50,3 milliarder kroner i mars, en økning på 2,2 prosent sammenlignet med samme måned i fjor. I løpet av mars ble det gjennomført 151,7 millioner kortkjøp, en reduksjon på 0,5 prosent i forhold til mars 2017.
Bruker litt mer penger enn i fjor8.3.2018 11:00 | Pressemelding
(Oslo 8. mars 2018) Tall fra Nets og BankAxept AS viser at det i februar ble utført 135,4 millioner kortkjøp, en vekst på 1,6 prosent i forhold til februar 2017. Betalingskortene ble benyttet til å handle for 43,9 milliarder kroner, en økning på 1,7 prosent sammenlignet med samme måned i fjor.
Fortsatt vekst i kortbruk9.2.2018 09:46 | Pressemelding
(Oslo 9. februar 2018) Tall fra Nets og BankAxept AS viser at det i januar ble utført 139,8 millioner kortkjøp, en vekst på 2,5 prosent i forhold til januar 2017. Betalingskortene ble benyttet til å handle for 45,3 milliarder kroner, en økning på 2,6 prosent sammenlignet med samme måned i fjor.
Nets skal levere betalingsinfrastruktur i Ungarn26.1.2018 10:00 | Pressemelding
(Oslo, 26. januar 2018) Nets har inngått en avtale med ungarske GIRO om leveranse av Nets RealTime 24/7, en norskutviklet realtidsløsning for betalinger, for det ungarske markedet. Dette vil gjøre det mulig for GIRO å tilby betalinger i sanntid for alle bankkunder i Ungarn.
Kortbruken når nye høyder10.1.2018 10:00 | Pressemelding
(Oslo 10. januar 2018) Tall fra Nets og BankAxept AS viser at betalingskortene ble benyttet til å handle varer og tjenester for 627,7 milliarder kroner, 2,8 prosent mer enn året før. I løpet av 2017 ble kortene brukt 1,86 milliarder ganger, en økning på 4,5 prosent sammenlignet med 2016.
I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom