Oslo Ess slipper første singel fra kommende liveplate

Oslo Ess avslutter 2018 med å gi ut sin nye akustiske live-plate "Det blir bra når det kommer folk" 21. desember. Første singel er ute i dag. Foto: Paal Audestad

– «Bislett Stadion» er én av hovedlåtene våre på konsertene, og er derfor en åpenbar førstesingel fra den kommende liveskiva, sier Oslo Ess. Albumet de nevner heter Det blir bra når det kommer folk (live akustisk), slippes på Drabant Music 21. desember, og følger én av årets store plater - Frie Radikaler.

Fem år og tre studioalbum etter forrige akustiske turnè og liveplate, føler Oslo Ess at de har samlet opp såpass mange nye, kule versjoner av låtene deres at det er på tide å dele dem med publikum igjen.

Dette er et band som liker å mikse og trikse med sangene sine, spesielt siden de er glade i old time-, bluegrass. og countryversjoner av dem. Dessuten er de inspirerte av musikk som gjerne ble spilt inn rundt én mikrofon i studio, og da er det helt naturlig at det akustiske formatet er en livegreie for dem.

Første singel fra dette akustiske livealbumet er én av bandets aller største hiter fra 2012.

HØR «BISLETT STADION» HER

– «Bislett Stadion» i bluegrassversjon en god representant for lyden av Oslo Ess akustisk anno 2018. Ekstra gøy er det at vi under konserten vi tok opp i Sarpsborg i oktober hadde med Mari Skeie Ljones på fele - og fela kommer ekstra til sin rett nettopp på denne versjonen!

Artwork for "Bislett Stadion"

Vi representerer Gåte, Oslo Ess, deLillos, CC Cowboys, The Dogs, Savoy, Anja Garbarek, Ida Jenshus, Inge Bremnes, Knut Anders Sørum, Anna Kajander, Temporary, Raga Rockers, Michael Krohn, Lila, Falkevik, Viktor Wilhelmsen, Tommy Tokyo, Jess Morgan, Munroe / Knutsen, Waaktaar & Zoe, The Sleepends, Beckstrøm Kvartett, duve, Ingrid Lovise, Påls butikk, Trang Fødsel, Samuelsen, Zuma, Edeema, Pine Lake, Orbo, daelen, The Contenders, Norwegian Thunderboys og 4ETG.

Tommy Tokyo er ute med «Gloomsville»12.4.2019 12:05:52 CESTPressemelding

I dag returnerer én av Norges mest prominente figurer i norsk musikk med sin første singel fra et nytt, kommende album. – «Gloomsville» omhandler situasjonen som oppstår i det øyeblikket mørket for lov til å etablere seg i et menneskes tilværelse. Den handler ikke om én bestemt person, men heller om noens ufrivillige frie fall ned i mørket, forteller Tommy Tokyo om den nye singelen. Inspirasjonen for låta kom spontant til ham etter å ha sett ferdig The Handmaid’s Tale. – Dette er en apokalyptisk fortelling om selvmotsigelser. Hør nydelige «Gloomsville» her! Den tidligere Spellemann-vinneren har på singelen med seg Marte Wulff, som skjønt korer med på det som er et dystert, men varmt og nært lydbilde med krisp kassegitar, blåsere, strykere og marxofon. «Gloomsville» er én av ti låter som slippes på Tommy Tokyos nye album The Remaining Days of Life denne høsten, og er av et kaliber som Rick Rubin burde gitt videre til Johnny Cash. Med seg på ferden har han også Gøran Grini (Chip Taylor,

Chinatown Bluesband slipper sitt debutalbum12.4.2019 11:27:47 CESTPressemelding

«Hjerteskjærende flott» - Bergensavisen, terningkast 6 «Enda en popfantasi fra H.P. Gundersen» - Dagsavisen, terningkast 5 «HP Gundersen sin fine og luftige produksjon er med på å kaste fin glans over en utgivelse som oser kvalitet fra innerst til ytterst» - Musikknyheter.no, 7/10 Chinatown Bluesband er ute med Silvertones i dag på Drabant Music. Bandet oppstod i kjølvannet av det musikalske møtet mellom Hans Petter Gundersen og Nora Yueyue Zheng, hvor han ble slått i bakken av det som oppstod mellom dem på en jam. Hans Petter Gundersen glemmer aldri da han la ut på den lengste gitar-improvisasjonen han noen gang har spilt foran et publikum. Han beskriver minuttene som utspilte seg som at Nora Yueyue Zheng skapte et helt orkester på egenhånd, med en instrumentklang som er det vakreste han noensinne har hørt. – Alt ble spilt med en helt umenneskelig nøyaktighet, forteller Gundersen. – Da jeg var ferdig med mitt og hun begynte, oppstod musikk så intens og vakker som jeg ikke trodde musik

The Dogs slipper Rid Me of Knives5.4.2019 09:30:00 CESTPressemelding

Dagen før The Dogs entrer et utsolgt Rockefeller i Oslo, slipper de en ekte gavepakke til fansen og alle andre. Det er liten tvil om at The Dogs har vokst til å bli ett av Norges aller mest populære rockeband. Etter en mektig start på året med kritikerroste Before Brutality og flere kumlokk-salg enn noen noensinne kunne forestille seg, gjør bandet seg nå klare for å avslutte vårturnéen for et utsolgt Rockefeller i Oslo. Men The Dogs har jo alltid én godbit eller fem ekstra på lur. Derfor slipper de albumet Rid Me of Knives i dag; en skive som består av B-sidespor, coverlåter og andre musikalske rariteter. Opprinnelig skulle denne kun selges på konserter, men etter betydelig etterspørsel er den også ute digitalt nå. Hør hele Rid Me of Knives her! Frontfigur Kristopher Schau har følgende kommentar til det hele: – For det første så vil vi jo at folk skal høre på låtene også, og ikke bare samle på dem. Vi har jo merka det når vi har vært ute på runden nå at det er mange som bare vil behold

The Sleepends sitt debutalbum er ute nå5.4.2019 08:53:23 CESTPressemelding

I dag slipper The Sleepends endelig sitt selvtitulerte debutalbum digitalt og på vinyl. Du har kanskje allerede fått med deg den første singelen som ble sluppet i 2018, «Time Stand Still». Nå får du ytterligere ti nydelige låter fra denne duoen. The Sleepends består av Hågen Rørmark og Jørn Christensen. De møttes første gang på 90-tallet i Rodeløkka studio i Oslo; Jørn i rollen som produsent, og Hågen som en ung, energisk rocker. Det viste seg å være begynnelsen på et langt og godt vennskap på tvers av landegrenser og store verdenshav, ettersom Hågen hele tiden har flyttet rundt mellom Norge, England og USA. Hør The Sleepends i sin helhet her! I 2002 sendte Jørn en låtskisse til Hågen som da bodde i LA, og spurte om han kunne tenke seg å skrive en tekst og utvikle dette til en ferdig sang. Slik ble duoens første låt «Watching Rain» til, som satte tonen for et musikalsk landskap og retning de begge identifiserte seg med. Slik fortsatte de å sende låter mellom seg over Atlanteren. 17 år

Ny singel fra Påls butikk29.3.2019 10:00:00 CETPressemelding

«Fritt fall» er en lettbeint rockelåt som utforsker noe så tungt som latskapen som tilbys oss alle gjennom teknologiske og sosiale utviklingstrekk. – Dette er en utvikling vi selv er en del av, som vi nyter. Men når noe er for godt til å være sant, så er det jo gjerne det. Denne latskapen har uante konsekvenser, og gode karaktertrekk er under press, sier vokalist Mats Larsen om «Fritt fall», som slippes i dag på Drabant Music. Singelen er andre låt ut fra det kommende albumet som kommer i september. Et album som videre utforsker tematikken som «Fritt fall» tar opp, og er den fjerde utgivelsen fra Påls butikk siden bandet ble dannet i 2015. Hør «Fritt fall» her! Påls butikk forsøker å stå midt i rocken. Soundet som plateanmeldere har betegnet som særegent Påls butikk skapes av at de bruker en rekke av rockens sjangerelementer for å få frem budskapet sitt. Uttrykket blir en form for eklektisk rock. «Fritt fall» er produsert, mikset og masteret av Nick Terry, som tidligere har jobbet med

duve slipper «Butterflies»29.3.2019 09:22:17 CETPressemelding

Goneo har blitt til duve og er endelig aktuell med ny musikk i dag. Vetle Sigmundstad er produsenten bak artistnavnet duve, og har tidligere gitt ut singler som «Snake Eyes» og «Don’t Talk About Love», da som Goneo. I dag kommer «Butterflies»; en fresh elektronisk poplåt som virkelig vekker de vårlige følelsene, og som samtidig markerer et sterkt, nytt kapittel for Sigmundstad. Hør «Butterflies» her! Selv forteller han at «Butterflies» om å ønske endring, enten man syntes noe er kjipt eller om man bare ønsker å flytte et sted der ting er annerledes. – Jeg ser på meg selv som et sommermenneske. Kulde og ski er ikke så gøy for min del, og for meg er det nettopp det denne sangen handler om: forandringen som sørger for at våren og sommeren kommer. duve er en 18 år gammel produsent og låtskriver fra Risør. Han har blitt bemerket for sine fyldige lydbilder som inkorporerer elementer fra elektronika, flumestep, jazz, funk og pop, som kulminerer i ekte vellyd.