Ordførere engasjerer seg for flyktningene

4.9.2015 16:06 | Norsk Folkehjelp

– Vi er takknemlige for at landets ordførere, midt i den travle valgkampen, legger partipolitikken til side og engasjerer seg for flyktningene, sier generalsekretær i Norsk Folkehjelp Liv Tørres.

Ordføreroppropet, som ble startet av Larviksordfører Rune Høiseth og varaordfører Hallstein Bast, oppfordrer alle landets ordførere og varaordførere til å gi en dagslønn til en organisasjon som jobber med flyktninger.

– Ufattelig tragiske scener utspiller seg i Syria, i nabolandene og i Europa. Vi har lenge merket at engasjement i befolkningen i Norge vokser, og ser nå at grasrotengasjementet forplanter seg oppover i samfunnet. Dette er et strålende initiativ og vi håper ordførerne og varaordførerne kaster seg på oppfordringen og gir et tydelig signal opp til de nasjonale politikerne om at folk i Norge ønsker å hjelpe mennesker i det som er en uutholdelig situasjon.

Her er mer info om oppropet.