ORBO ute med ny singel og musikkvideo

Foto: Silje Lepsøy

Spellemannprisvinner ORBO (Ole Reinart Berg-Olsen) har åtte albumutgivelser bak seg både som soloartist og sammen med bandet ORBO & The Longshots, og har medvirket på en rekke norske plateutgivelser - både som utøver, produsent og låtskriver.

Nå er han klar med sin nye singel «Road To Riches», som allerede kan betegnes som årets landeveislåt. Låta handler om å være i kontinuerlig bevegelse, uansett på hvilken vei du befinner deg på eller hvilken fart det måtte gå i - enten du kjører sportsbil, trailer, taxi, buss, fly, båt eller el-bil.

Hør singelen her, eller se musikkvideoen lenger ned i saken.

ORBO ba fansen om å sende inn videobidrag som kunne brukes i musikkvideoen til «Road To Riches» og responsen var overveldende. Musikk og reiseglade mennesker verden over har sendt inn videobidrag fra mange spennende turer. Her snakker vi øyeblikk av alle slag, fra luksusturer i ørkenen i Dubai, til tuk-tuk i India, roadtrip i USA og snøscooter-kjøring på Svalbard. ORBO-fansen har bidratt til å lage tidenes ultimate kjøremusikkvideo, og den kan du se her!

4ETG er ute med «Ex On The Beach»7.12.2018 14:05Pressemelding

Musikkvideoen til «Ex On The Beach» har allerede gått sin seiersrunde på YouTube med nærmere 400.000 avspillinger. Nå kan du endelig også høre den i din favorittstrømmetjeneste. «Ex On The Beach» er en humoristisk partyballade om det legendariske programmet. Teksten er utelukkende direkte sitater fra folk i serien, noe som resulterer i en kompleks historie om kjærlighet og hat. En litt mer sommerlig låt en alle de kalde jule-smash-hitsa som pumpes ut om dagen. Et tropisk alternativ om du vil. Hør «Ex On The Beach» her! 4ETG er en YouTube-kanal drevet av profilene Martha Leivestad, Jonas Lihaug Fredriksen, Henrik Hildre og Henrik Farley. «Ex On The Beach» følger forrige ukes singelslipp av «Desemberbarn», som du kan høre her og se musikkvideoen til her.

4ETG slipper «Desemberbarn» med musikkvideo30.11.2018 15:37Pressemelding

Dagen før vi går inn i adventstiden, slipper 4ETG i dag låta «Desemberbarn» med musikkvideo - en halvveis julelåt, om man skal tro gjengen bak den. 4ETG er en YouTube-kanal drevet av profilene Martha Leivestad, Jonas Lihaug Fredriksen, Henrik Hildre og Henrik Farley. Akkurat nå er kanalen på 1. plass på trending-listen på YouTube, og vokser i høy fart. Hvorfor kaller de seg 4ETG, spør du?Jo; fordi de sitter i 4. etasje hos NRK. Hør «Desemberbarn» her, og se musikkvideoen her! – Det er en låt for alle de som er født i desember. Som måtte vente med å kjøpe drikke, snus, røyk, og, i noen tilfeller, feste i det hele tatt. Rett og slett de som måtte vente på å bli 18 når alle vennene deres hadde blitt det. Det er litt kjipt og ensomt å være "den siste i gjengen", forteller 4ETG.

Knut Anders Sørum og Lewi Bergrud står bak Frelsesarmeens julelåt30.11.2018 14:44Pressemelding

Barndomskompisene Knut Anders Sørum og Lewi Bergrud har spilt sammen siden de var smågutter. Da de møttes på stabburet for en skriveøkt, dukket idéen for «Uten deg» raskt opp. Resultatet ble det som er årets julelåt for Frelsesarmeen, som er ute nå. Sørum og Bergrud mener begge at det er få i samfunnet vårt som gjør så mye for de aller svakeste og de med de største problemene som Frelsesarmeen. For dem var det ikke bare en stor opptur få sjansen til å skrive sammen igjen, men også å få gjøre det som årets juleartister for Frelsesarmeen. Hør «Uten deg» her, og se musikkvideoen her! – Vi gikk mange runder med teksten, for dette er en sang som handler om å snu en vanskelig situasjon til noe bedre. Om at et lite møte med noen som tenker annerledes kan være med å også snu egen tankegang, sier Sørum. – Planen var at låta skulle være melankolsk og til ettertanke, men allikevel med en stor dose håp og trøst - og vi er veldig fornøyde med det vi har lagd, legger Bergrud til.

Ny singel fra Trang Fødsel23.11.2018 10:22Pressemelding

– For meg handler den om å gjøre det slutt med en venn eller kjæreste, sier Hans Petter Aaserud i Trang Fødsel om sin nye singel «Likerække», som slippes Drabant Music i dag. Dette er den andre låta Trang Fødsel slipper i år etter «Jeg er faen meg det beste som har skjedd deg», og er nok en herlig, fengende kraftdose med gitar-pop. HØR «LIKERÆKKE» HER Selv synes Aaserud at det hadde vært gøy om dette ble sangen man spilte når man sliter med å si det man egentlig mener. – Den handler om den du ikke har valgt, men som kom inn i livet ditt og beit seg fast. Den du ikke liker, men heller ikke kan gjøre det slutt med. For hvordan gjør man det egentlig slutt med en venn? Helt garantert ikke sånn som i denne sangen… men det hadde vært deilig om man kunne være så ærlig og direkte.

Oslo Ess slipper første singel fra kommende liveplate23.11.2018 10:02Pressemelding

– «Bislett Stadion» er én av hovedlåtene våre på konsertene, og er derfor en åpenbar førstesingel fra den kommende liveskiva, sier Oslo Ess. Albumet de nevner heter Det blir bra når det kommer folk (live akustisk), slippes på Drabant Music 21. desember, og følger én av årets store plater - Frie Radikaler. Fem år og tre studioalbum etter forrige akustiske turnè og liveplate, føler Oslo Ess at de har samlet opp såpass mange nye, kule versjoner av låtene deres at det er på tide å dele dem med publikum igjen. Dette er et band som liker å mikse og trikse med sangene sine, spesielt siden de er glade i old time-, bluegrass. og countryversjoner av dem. Dessuten er de inspirerte av musikk som gjerne ble spilt inn rundt én mikrofon i studio, og da er det helt naturlig at det akustiske formatet er en livegreie for dem. Første singel fra dette akustiske livealbumet er én av bandets aller største hiter fra 2012. HØR «BISLETT STADION» HER – «Bislett Stadion» i bluegrassversjon en god representant fo

Ny EP fra Jess Morgan16.11.2018 11:04Pressemelding

I slutten av oktober fikk du høre første smakebit på dagens splitter nye EP fra Jess Morgan. And I Can't Keep Still inneholder singelen «Familiar Shoulders», samt tre nye låter fra den britiske låtskriveren. Med sanger om alt fra det å ha urimelige forventinger til hverandre i et forhold, til en plutselig besettelse av dim sum i Canada, er dette et ferskt tilfelle av Morgan som lager sanger med bred appell slik hun tidligere har gjort med eksempelvis hiten «In Brooklyn». HØR «AND I CAN'T KEEP STILL» HER Jess Morgan er en singer-songwriter fra "historienes by" Norwich i England. Tidligere i år varmet hun opp for a-ha i både Oslo og London. I 2016 spilte inn albumet Edison Gloriette fra i en liten hytte i Bergen sammen med HP Gundersen og Daniel Birkeland, og har blitt omtalt av prominente medier som BBC Radio 2, BBC 6 Music, Uncut, The Telegraph og The Guardian - med god grunn.