Procter & Gamble

ORAL-B GENIUS 9000 – BEST I TEST

En nylig gjenomført klinisk test av elektroniske tannbørster viser at Oral-B Genius 9000 er best i test.

Testen ble gjennomført at Testfakta Research, et test- og analyseselskap som spesialiserer seg på laboratorietester av forbruksprodukter. På vegne av Oral-B gjennomførte Testfakta en sammenlignende laboratorietest av elektroniske tannbørster. Formålet med testen var å sammenligne kvaliteten og ytelsen til et representativt utvalg av konkurrerende merker på det norske, svenske, danske og finske markedet.

Testen omfattet totalt fire elektroniske tannbørster i premiumkategorien:

1. Oral-B Genius 9000 + Cross action

2. Philips Sonicare Diamond Clean + HX6068/26

3. Jordan Clean Premium + Clean head

4. Colgate Proclinical A 1500 + Tripe clean

Sammendrag av testresultatet

I testen ble det lagt størst vekt på evnen til å forebygge- og fjerne plakk, i tillegg til evnen til å forbedre tannkjøttets helsetilstand. Testresultatet viser at det er relativt store forskjeller, særlig når det gjelder forbedringen av tannkjøttet.

Den samlede vinneren ble Oral-B Genius 9000, som fikk et resultat på 4,4. På andreplass kom Jordan med 4,1. Oral-B Genius presterte å bli best i samtlige kliniske tester, som innebar:

• Klinisk vurdering av tannbørstens evne til å eliminere plakk
  • Klinisk vurdering av tannbørsten evne til å redusere plakk over tid (langtidseffekt)
  • Klinisk vurdering av tannbørstens påvirkning på tannkjøttet

For å oppnå optimal børsting av tennene, bør man ikke børste for hardt og ikke glemme områder i munnen. Oral-B Genius 9000 er utrystet med tekniske hjelpemidler for å oppnå maksimal effekt. Disse er utviklet for å forbedre brukerens tannhelse, slik at man er skånsom mot tennene og unngår plakk. Hjelpemidlene består av:

• Position Detection: Oral-B Genius 9000 er utstyrt med ”detection teknologi”, som ved hjelp av mobiltelefonens kamera registrerer hvilke områder i munnen du har børstet. Dermed unngår du å glemme områder i munnen.
  • Roterende børstehoder: Oral-Bs runde børstehode renser tann for tann og er effektiv mot plakk, samtidig som den er skånsom for tennne og tannkjøttet. I kombinasjon med Position Detecion teknologien tilrettelegges det for en overlegen rengjøring hver dag.
  • Trykksensorteknikk: For å beskytter tannkjøttet, gis brukeren en visuell advarsel når man børster for hardt. Samtidig reduserer tannbørsten hastigheten automatisk, slik at man ikke skader tennene eller tannkjøttet.
  • Tidtaker: Forsikrer at brukeren børster tennene i tilstrekkelig lengde ved hver enledning. Dermed er man sikker på at man følger tannlegers anbefaling om 2 minutters tannpuss.

Aleksandra Hobby, markedsansvarlig for Oral-B i Norden, kommenterer testresultatet:

”Testresultatet er ikke overraskende og bekrefter det vil allerede antok, at Oral-B 9000 er blant de mest effektive tannbørstene når det gjelder eleminering av plakk, forebygging av plakk over tid og ivaretakelse av tannkjøttet. Det er svært gledelig å kunne tilby kundene våre den beste og mest effektive tannbørsten på markedet”.

For mer informasjon eller bilder, vennligst kontakt:

Sven-Erik Brastad, MSLGROUP
Tlf: 906 33 700
E-post: svenerik.brastad@mslgroup.com

Om Procter & Gamble

Procter & Gamble
0 -

P&G er i kontakt med 4,8 milliarder mennesker på verdensbasis gjennom sine brands. Virksomheten har en av de sterkeste porteføljene av markedsledende brands, heriblant Always®, Ariel®, Braun®, Duracell®, Yes®, Fusion®, Gillette®, Head & Shoulders®, Iams®, Mach3®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene® og Vicks®. P&G har aktiviteter i rundt 70 land i verden. Besøk www.pg.com for nyheter og ytterligere informasjon om P&G.

Følg saker fra Procter & Gamble

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Procter & Gamble på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Procter & Gamble

Takk mamma og pappa!28.10.2013 12:00Pressemelding

Tarjei Bø takker sin mor og far for støtten på veien til å bli en toppidrettsutøver. I dag er det 100 dager til OL i Sotsji 2014 braker løs 7. februar 2014. I den anledning annonserer verdens største leverandør av forbrukervarer, Procter & Gamble, sitt samarbeid med Tarjei Bø og foreldrene hans, Aslaug Thingnes Bø og Klemet Bø. Samarbeidet skjer gjennom den internasjonale kampanjen «Thank You Mum and Dad» og betyr at Tarjeis mor og far skal være med til Sotsji og heie på en av Norges fremste gullhåp.