Opprørsk låt fra nykommeren Anderson

Foto: Patrick Arvidsson (Goodboy Pat)

I dag er prosenttalentet Anderson klar med sin andre singel – en låt som er et opprør med en hverdag fylt av angst og bekymringer.

Allerede som 12-åring startet den 22 år gamle produsentspiren Anderson med musikk. Etter en periode med eksperimentering, fant han sin kjærlighet for elektronisk musikk.

- «Cool Kids» er et opprør med en hverdag fylt av angst og bekymringer. Låten står meg veldig nær og handler om å ville være en av de «kule kidsa». Mange bruker så mye energi på å prøve å passe inn at det er lett å glemme hvem man virkelig er, forteller Anders Rudseter (aka. Anderson).

Hør "Cool Kids" HER.

Anderson lager musikk på kryss av sjangre, men det viktigste for han er å ha det gøy med musikk som betyr noe.

- Jeg har laget låten med én oppfordring – gjør din greie, we´re the cool kids, avslutter han.

Taltentet debuterte som artist hos Universal Music med låten «Forever Young» i mars. Låten har strømmet over 1,5 millioner ganger, og har fått innpass på en rekke globale lister i Spotify. Nå er han klar med oppfølgeren – og håper den blir like godt mottatt som forgjengeren.

Foto: Patrick Arvidsson (Goodboy Pat)

Bernhoft slipper singelen «California» -mye alvor, med afrobeat på25.5.2018 10:58Pressemelding

Fredag 25. mai slipper Bernhoft «California», hvor han åpner seg opp om hvordan det er å føle at drømmer ser ut til å brenne opp. Låten er den andre singelen ut på det kommende albumet som kommer i august, og er skrevet sammen med Ketil Jansen fra Lemaitre. HØR «CALIFORNIA» HER - "Jeg har hele livet hatt en dragning vestover. I låta 'California' forteller jeg om hvordan den tiltrekninga har fått seg noen alvorlige knekker de siste par årene, om hvordan mine og manges drømmer ser ut til å brenne opp. Det er mye alvor, med afrobeat på" - Bernhoft Bernhoft & The Fashion Bruises er for tiden klar for norgesturné i forbindelse med sitt nye album; «Humanoid», som slippes i august 2018. Det nye albumet består av låter som er hakket mer up-beat enn tidligere materiale, og har anslag av ren rock, uten at Bernhoft vil gi det stempelet «retro». Denne gangen har hans faste band, The Fashion Bruises vært med på innspillingen av albumet, og prosessen har foregått mer eller mindre live. Slik blir det

Stjerneskuddet Maggie Rogers ute med ny singel24.5.2018 16:05Pressemelding

I dag slapp amerikanske Maggie Rogers «Fallingwater», hennes første låtslipp for året. Låta er produsert av Rogers og Rostam Batmanglij. Rogers tar turen til Oslo og Sentrum Scene 21. juni for å varme opp for HAIM. Dette blir andre gang hun spiller i Norge, etter at hun spilte en kritikerrost konsert på Bylarm i fjor. Rogers debuterte med låta «Alaska» i fjor, som toppet Spotify’s viralliste i 23 land og som har blitt streamet rundt 60 millioner ganger på tjenesten. Hun fulgte opp med debut-EP’en «Now The Light Is Fading», som fikk ros fra blant andre Rolling Stone, Pitchfork, Billboard og The New Yorker.

Benny Andersson har produsert nytt Mamma Mia-soundtrack11.5.2018 16:15Pressemelding

I dag ble det annonsert at soundtracket til den etterlengtede filmen «MAMMA MIA! Here We Go Again» kommer 13. juli. Det er én uke før den etterlengtede oppfølgeren til «Mamma Mia! The Movie» har premiere. Soundtracket er produsert av selveste Benny Andersson. I dag ble også den første smakebiten fra albumet sluppet, nemlig «When I Kissed The Teacher» sunget av skuespiller Lily James. I likhet med forrige film er denne basert på den fantastiske låtkatalogen til ABBA. Soundtracket til den første filmen har blitt solgt i nesten åtte millioner eksemplarer på verdensbasis. ABBA-samlingen «ABBA Gold» gikk også til topps på den britiske albumlista etter filmens slipp i 2008, på tross av det var 16 år siden albumet ble sluppet. ABBA er en av tidenes mest suksessrike popgrupper og har solgt over 385 millioner album på verdensbasis, og har blitt streamet nesten tre milliarder ganger på tvers av de forskjellige strømmetjenestene.

OnklP & De Fjerne Slektningene - Slekta fYRE - Nattings11.5.2018 14:39Pressemelding

Bak i en røykfull nightliner, et sted mellom Zurich og København, oppstod ideen om OnklP & De Fjerne Slektningene. Et vellykket samarbeid mellom OnklP og Oslo Ess gav gutta smaken på å skape mer musikk og røverhistorier. Med produsent og gitarist Johan Larsson, trommis Tommy Manboy (Turbonegro), bassist og vokalist Knut Oscar Nymo, gitarist og vokalist Åsmund Lande (Oslo Ess), keyboardist Simen Stensland og rapper OnklP, var line-up’en komplett og absolutt ingen trommehinner eller pikehjerter kan være trygge. Fyre år etter i den samme røykskadene nightlineren, et sted mellom Stavanger og Bergen, sitter fortsatt OnklP & De Fjerne Slektningene. Det vellykkede og kritikerroste samarbeidet har ført til skivene «Slekta I», «Slekta II» og «Slekta III» med hits som «Styggen På Ryggen», publikumsfavorittene «Panderosa», «Myk Landing», og First Lady-hyllesten «Endelig Hjemme». HØR "Slekta fYRE - Nattings" HER Nå, nøyaktig fire år etter debutalbumet, er det klart for «Slekta fYRE». Albumet slipp

Shawn Mendes til Oslo Spektrum8.5.2018 18:00Pressemelding

Den kanadiske superstjernen Shawn Mendes kommer tilbake til Norge og Oslo Spektrum 13. mars 2019. Multitalentet Shawn Mendes har de siste årene hatt en eventyrlig suksess. Han startet å poste videoer på Vine og ble raskt oppdaget av Andrew Gertler som signerte han til Island Records. Like etter slapp han singelen "Life Of The Party" som gjorde han til den yngste artisten til å debutere på topp 25 på Billboard. I 2015 gikk debutalbumet Handwritten, som inneholder megahiten "Stitches" rett til topps på listene i både USA og Canada. Oppfølgeralbumet Illuminate, som han slapp i 2016, var en like stor suksess og toppet de fleste listene verden over. Han har med sin musikalske begavelse og låtskrivertalent blitt hyllet verden over og har kapret oppmerksomheten til både yngre og eldre fans, samt noen av de største personlighetene innen popmusikken. Shawn har blitt kåret til en av de mest innflytelsesrike menneskene under 30 av Forbes magazine, ved flere anledninger vært på Time Magazines list