Opplevelser og følelser spiller hovedrollen i TUIs nye kampanje

Helt siden navnendringen for 2 år siden har TUIs Nordiske markedsavdeling jobbet med å ivareta merkevarekjennskapen i Norge, noe de har lykkes med. TUIs merkevarekjennskap ligger i dag høyere enn kjennskapen til Star Tour før navneendringen. Nå tar selskapet neste steg i sin kommunikasjonsstrategi og det er gode opplevelser, ekte relasjoner og følelser som står i sentrum. Fra januar 2019 tas det nordiske konseptet ut i hele Europa – Uansett hvem du er og hvor du vil reise, så har TUI en reise for deg.

TUI Norge - S19 Kampanje "For the Best friends"

Den nye kampanjen, som er utviklet i samarbeid med byrået Forsman & Bodenfors, er en videreføring av konseptet «For You». Konseptet har lykkes med å formidle reisen TUI har gjort fra tradisjonell reiseoperatør til en moderne tilbyder av reiser og opplevelser. «For You» har fungert så godt at TUIs Nordiske Content & Campaign team leder arbeidet for alle TUIs Europeiske markeder, og kampanjen rulles ut i alle TUIs europeiske markeder i disse dager.

- Vi har lykkes godt med konseptet vi utviklet for navnendringsprosessen vår, det skiller seg godt ut i en relativt generisk reisebransje og vi har valgt å utvikle dette videre i år. Nå er det de gode reisehistoriene og følelsene vi ønsker å formidle, og det gleder oss at konseptet for første gang tas ut i flere europeiske markeder, sier Lisa Rönnberg, Head of Concept & Campaign i TUI Nordic.

Øyeblikk vi deler med andre

Den nye kampanjen er fra ulike steder på nordmenns favorittdestinasjon Mallorca. TUI bruker som vanlig ikke profesjonelle modeller, men caster ekte mennesker, ekte par, virkelige familier og venner. Kampanjen gjenspeiler de trendene vi ser hos våre kunder, man ønsker aktiviteter og opplevelser fremfor kun sol og bad.

- Vi vet at følelser er sterke kommunikasjonsverktøy, og ikke minst det å bli minnet på de gode øyeblikkene man selv har hatt på reise. Eksempelvis har vi en mor og hennes datter som går tur i de vakre fjellene på Mallorca. Det var viktig for oss å finne mennesker som har en ekte tilknytning til hverandre, folk som kjenner hverandre godt slik at følelsene vi formidler er genuine. Vi tror at det synes og vil ha god effekt på mottakeren, sier Rönnberg.

Film: https://youtu.be/GCiQg6N3jf0

Byråer:

Reklamebyrå: Forsman & Bodenfors

Mediebyrå: Carat

Digitalbyrå: Precis Digital

TUI Norge - S19 Kampanje "For the Best friends"
TUI Norge - S19 Kampanje "For the Closest"

TUI Norge er i dag en del av TUI Nordic, og er med en markedsandel på 20 % den største aktøren på det nordiske reisemarkedet. TUI Norge ble etablert i 1973 og tilbyr pakkereiser, fly og cruise. Noen av våre mest populære reisemål er Kanariøyene, Hellas og Italia. TUI Nordic består av reisearrangørene TUI Norge, TUI Sverige, TUI Danmark, TUI Finland, flyselskapet TUI fly Nordic og Nazar.

TUI Gruppen satser videre på sin egen hotellportefølje og åpner 20 nye hoteller i 11 land16.5.2019 09:00:00 CESTPressemelding

TUI gruppen styrker sin posisjon som verdens ledende hotelleier i segmentet ferie- og fritidshoteller. I løpet av de neste ukene vil konsernet åpne mer enn 20 nye hoteller i 11 land, i Europa, Afrika og Asia. Det forventes særlig sterk vekst for konsepthotellene under merkevarene TUI Sensimar, TUI Family Life og TUI Sensatori. Selskapets joint venture-partnere Riu og Atlantica vil også utvide sine hotellporteføljer denne sommeren.