TUI Norge

Opplevelser og følelser spiller hovedrollen i TUIs nye kampanje

Del
Helt siden navnendringen for 2 år siden har TUIs Nordiske markedsavdeling jobbet med å ivareta merkevarekjennskapen i Norge, noe de har lykkes med. TUIs merkevarekjennskap ligger i dag høyere enn kjennskapen til Star Tour før navneendringen. Nå tar selskapet neste steg i sin kommunikasjonsstrategi og det er gode opplevelser, ekte relasjoner og følelser som står i sentrum. Fra januar 2019 tas det nordiske konseptet ut i hele Europa – Uansett hvem du er og hvor du vil reise, så har TUI en reise for deg.
TUI Norge - S19 Kampanje "For the Best friends"
TUI Norge - S19 Kampanje "For the Best friends"

Den nye kampanjen, som er utviklet i samarbeid med byrået Forsman & Bodenfors, er en videreføring av konseptet «For You». Konseptet har lykkes med å formidle reisen TUI har gjort fra tradisjonell reiseoperatør til en moderne tilbyder av reiser og opplevelser. «For You» har fungert så godt at TUIs Nordiske Content & Campaign team leder arbeidet for alle TUIs Europeiske markeder, og kampanjen rulles ut i alle TUIs europeiske markeder i disse dager.

- Vi har lykkes godt med konseptet vi utviklet for navnendringsprosessen vår, det skiller seg godt ut i en relativt generisk reisebransje og vi har valgt å utvikle dette videre i år. Nå er det de gode reisehistoriene og følelsene vi ønsker å formidle, og det gleder oss at konseptet for første gang tas ut i flere europeiske markeder, sier Lisa Rönnberg, Head of Concept & Campaign i TUI Nordic.

Øyeblikk vi deler med andre

Den nye kampanjen er fra ulike steder på nordmenns favorittdestinasjon Mallorca. TUI bruker som vanlig ikke profesjonelle modeller, men caster ekte mennesker, ekte par, virkelige familier og venner. Kampanjen gjenspeiler de trendene vi ser hos våre kunder, man ønsker aktiviteter og opplevelser fremfor kun sol og bad.

- Vi vet at følelser er sterke kommunikasjonsverktøy, og ikke minst det å bli minnet på de gode øyeblikkene man selv har hatt på reise. Eksempelvis har vi en mor og hennes datter som går tur i de vakre fjellene på Mallorca. Det var viktig for oss å finne mennesker som har en ekte tilknytning til hverandre, folk som kjenner hverandre godt slik at følelsene vi formidler er genuine. Vi tror at det synes og vil ha god effekt på mottakeren, sier Rönnberg.

Film: https://youtu.be/GCiQg6N3jf0

Byråer:


Reklamebyrå: Forsman & Bodenfors

Mediebyrå: Carat


Digitalbyrå: Precis Digital

Kontakter

Bilder

TUI Norge - S19 Kampanje "For the Best friends"
TUI Norge - S19 Kampanje "For the Best friends"
Last ned bilde
TUI Norge - S19 Kampanje "For the Closest"
TUI Norge - S19 Kampanje "For the Closest"
Last ned bilde

Om TUI Norge

TUI Norge
TUI Norge
Lille Grensen 7
0159 Oslo Oslo

08100http://www.tui.no

TUI (Tourist Union International) er den ledende reiseoperatøren i verden. 25 % av de nordiske pakkereisekundene velger TUI. TUI Norge ble etablert i 1973. Noen av våre mest populære reisemål er Kanariøyene, Hellas og Spania. TUI Nordic består av reisearrangørene TUI Norge, TUI Sverige, TUI Danmark, TUI Finland, flyselskapet TUIfly og Nazar. TUI Nordic er en del av TUI Group, verdens største turistkonsern som er virksomme på om lag 180 destinasjoner verden over. TUI har tatt en hovedrolle i arbeidet med å skape en mer bærekraftig reiselivsnæring. 

Følg pressemeldinger fra TUI Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TUI Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra TUI Norge

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye