Oppgradering av elbilladerne hos KIWI Minipris

Nå forbedrer vi ladetilbudet for elbilister ved KIWI-butikker: Alle butikkene som i dag har ladetilbud får splitter nye ladere.
63 elbilladere skal byttes ut, fordelt på omtrent 50 KIWI-butikker rundt omkring i landet.

–­ Laderne vi har benyttet ved KIWI-butikkene frem til nå har ikke hatt høy nok stabilitet, og vi velger derfor å bytte ut laderne. De mest utsatte laderne byttes først, sier leder Jan Haugen Ihle i Fortum Charge & Drive.

Laderne ble plassert ut gjennom et samarbeid mellom Nissan, KIWI og Fortum i 2014, og prosjektet ble kalt Grønn Parkering. Vi ønsket å utvide bruksområdet for dagens elbiler, slik at kundene kunne bruke bilen gjennom hele dagen og på lengre strekninger.

Totalt er 63 ladere er plassert på omtrent 50 KIWI-butikker rundt om i landet, og nå vil enda flere butikker få lademulighet.

– Vi er glade for at våre kunder får et enda bedre og mer stabilt ladetilbud sier KIWI-sjef Jan Paul Bjørkøy.

Alle laderne som har blitt montert i samarbeidet mellom Fortum, KIWI og Nissan er fra samme produsent. Disse vil fremover bli erstattet av ladere fra andre produsenter.

– Vi kommer til å benytte ladere som vi har god erfaring med, sier Haugen Ihle.

I tillegg til bytte av ladere, vil dessuten en del av KIWI-butikkene få et forbedret tilbud med flere ladere slik at flere kunder kan lade samtidig.

63 ladere skal byttes ut

Arbeidet med å bytte laderne er allerede i gang, og 22 av totalt 63 ladere er allerede byttet ut.

– Arbeidet med å skifte ut alle laderne vil være fullført innen utgangen av mai, sier Haugen Ihle.

De mest utsatte lokasjonene prioriteres.

Se en fullstendig oversikt over Fortums ladere ved KIWI-butikkene og andre steder i Norge på map.chargedrive.com.

For ytterligere kommentar eller mer informasjon, ta kontakt med Jacob Rolland, Miljøansvarlig i KIWI Minipris på mobil 90918297 eller Jan Haugen Ihle, Country manager for Fortum på mobil 90745215.

Kontakter

<p>KIWI Minipris Jacob Rolland mobil 90918297, Fortum Jan Haugen Ihle mobil 90745215</p>