Oppdatert navigasjonsapp fra Gule Sider

10.5.2017 14:46 | Eniro

(Oslo, 10.05.17) Navigasjonsappen “På Sjøen” fra Gule Sider kommer nå i en oppdatert versjon med flere nye funksjoner. Appen som ble brukt av 86 000 nordmenn i fjor har blitt et populært hjelpemiddel for båtførere både i Norge og Sverige.

Gule Sider har nå lansert en oppdatert versjon av den populære navigasjonsappen “På Sjøen”. Nye funksjoner er blant annet muligheten til å låse båtens posisjon på skjermen, slik at kartet alltid følger brukerens bevegelser. Kartet kan også rotere automatisk slik at din kurs alltid vises øverst på den skjermen du bruker. Det er også gjort forbedringer i ruteplanleggeren og i kartfunksjonaliteten offline.

- De nye funksjonene i appen gjør det enda enklere å planlegge turen på sjøen og å navigere og oppdage nærområdet underveis, sier Håvard Skaug, produkteier for Gule Sider i Eniro. - Muligheten til å låse posisjonen på skjermen gjør at båtføreren kan plassere båten slik at de mest relevante kartdetaljene er synlige hele tiden. Sammen med de ferskeste sjøkartene vil disse nye funksjonene gjøre appen til en god følgesvenn også i sommer.

Søk etter AIS-fartøy
I fjor ble betalingsversjonen av appen oppdatert med AIS (Automatic Identification System), et hjelpemiddel som i sanntid følger og identifiserer andre fartøy. I den nyeste versjonen av På Sjøen-appen kan du nå også søke etter AIS-fartøy, og du kan lagre dine favorittfartøy og følge med på hvor de befinner seg. Sistnevnte funksjon er på plass for Android og vil bli tilgjengelig for brukerne av iOS i løpet av de nærmeste ukene.

Planlegg turen på sjøen
Gule Sider På Sjøen er et planleggingsverktøy for alle som skal ferdes med båt og er utviklet for å komplementere eksisterende navigasjonssystemet i fritidsbåter. Appen ble lansert første gang i 2010 og i 2016 hadde appen 86 000 unike brukere i Norge. Med sømløse kart mellom Norge og Sverige er det enkelt å bruke appen på tvers av landegrensene til sjøs, og med Gule Siders innhold som båthavner og restauranter kan du planlegge stopp underveis. Appen finnes i en fullt funksjonell gratisversjon og i en betalingsversjon som koster 179 kroner med utvidet funksjonalitet både on- og offline.

Appen kan lastes ned her:
iTunes: https://itunes.apple.com/no/app/gule-sider-pa-sj-en-gratis/id444485695?l=nb&mt=8
Google Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.gulesider.nautical&hl=no

Håvard Skaug, produkteier Gule Sider / Eniro
Tlf. 991 59 967 / havard.skaug@eniro.com

Renate Morken, kommunikasjonssjef Gule Sider / Eniro
Tlf. 476 03 968 / renate.morken@eniro.com

AIS info Gule Sider På sjøen

Enirokonsernet har 8 millioner ukentlige brukere som hver uke gjør 14 millioner søk. Konsernet har rundt 1600 ansatte, og opererer i Norge, Sverige, Danmark, Finland og Polen. Selskapet er notert på Nasdaq Stockholm (ENRO) og har sitt hovedkontor i Stockholm. Mer om Eniro på enirogroup.com.