Nippon Gases Norge AS

Oppdatering fra Praxair: Froya ankommet Porsgrunn og Co2-leveransene har startet

(Oslo, 28. juni, 2018) Praxair Norge AS (Praxair Norge) viser til pressemeldinger onsdag 27. juni klokken 10:53 og 17:04 og har følgende oppdaterte informasjon om situasjonen rundt CO2-leveransene i Norge per 28. juni, kl.17:10.

– Frakteskipet Froya ankom i dag terminalen i Progrunn. Skipet var lastet med flytende CO2 og vi startet umiddelbart arbeidet med å laste flytende CO2 over på tankbiler for utkjøring til kundene. Vi har satt inn alt mannskap og alle tilgjengelige biler for å raskest mulig kunne frakte CO2-en til kundene i Norge, sier Sigurd Haukeli, administrerende direktør i Praxair Norge, og fortsetter:

- Som planlagt vil vi nå kjøre ut CO2 til kunder med produksjon som ivaretar menneskers liv, helse, dyrevelferd og sikkerhet. Prioriteringen er nødvendig for å trygge at disse kundene har tilstrekkelige volumer til sikker drift. Vi vil også starte leveringer til blant annet matvareprodusenter, bryggerier og andre næringsvirksomheter for å unngå at kunder opplever vesentlige forstyrrelser i produksjonen.

Etter planen vil Praxair Norge motta ytterligere leveranser av CO2 fra Praxair-fabrikker utenfor Norden de kommende ukene.

- Vi vil få leveranser fra andre land inntil vi kan gjenoppta CO2-produksjonen på Herøya. Arbeidet med å få Praxairs to CO2-fabrikker i Nord-England i drift ser ut til å gå etter planen, noe som gir godt håp om bedring i leveringssituasjonen allerede fra kommende uke, avslutter Haukeli.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt

Stine Gallagher, markedskonsulent, +47 486 06 417/stine_gallagher@praxair.com

Om Nippon Gases Norge AS

Nippon Gases Norge AS
Postboks 23 Haugenstua

Følg pressemeldinger fra Nippon Gases Norge AS

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Nippon Gases Norge AS på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Nippon Gases Norge AS