Opera-sjef til Burson-Marsteller
Informasjonssjef i Opera Software, Tor Odland, blir seniorrådgiver i Burson-Marsteller.
Odland tar med seg seks års erfaring fra teknologiflaggskipet Opera Software til kommunikasjonsbyrået Burson-Marsteller. Som informasjonssjef ledet Odland et globalt PR-team på 17 medarbeidere, og bidro til å gjøre det norske teknologiselskapet til verdens største leverandør av nettlesere til mobiltelefoner. Den 1. juni tiltrer han som seniorrådgiver i Burson-Marstellers corporate-avdeling.
-Det er ikke mange nordmenn som har ledet globale kommunikasjonsteam innenfor teknologi og IT. I tillegg har Tor et bredt kommunikasjonsfaglig register som dekker merkevarebygging, digital kommunikasjon, mediehåndtering og finansiell kommunikasjon, sier administrerende direktør i Burson-Marsteller, Sigurd Grytten.
I løpet av Odlands tid som informasjonssjef i Opera Software, ble selskapets PR-arbeid premiert med både European Excellence Award og den norske Gullkorn-prisen. Odland ledet også Operas vellykkede satsing på sosiale medier.
- Det er bare ett byrå i Norge jeg kunne tenke meg å jobbe for og det er Burson-Marsteller. Jeg har fulgt dem tett helt fra studietiden i USA og jeg har dyp respekt for kulturen, kompetansen og det strategiske rammeverket. Mitt ønske er å bidra til å bygge norsk industri og næringsliv, både på hjemmebane og der ute - i kamp med verdens største merkevarer, sier Tor Odland.
Odland har også erfaring fra det London-baserte PR-byrået The Hoffman Agency, og har tidligere vært ansatt i teknologiselskapet never.no , Storm Kommunikasjon, Ketchum og American Psychological Association. Han har en mastergrad fra London School of Economics (UK),og en bachelor fra University of South Carolina (USA).
Om Burson-Marsteller
Burson-Marsteller er et globalt, analytisk basert rådgivningsmiljø innen kommunikasjon og samfunnskontakt. Burson-Marsteller utvikler strategier, gir råd og bistår operativt på områder som omdømmeutvikling, merkevarebygging, markedskommunikasjon, finansiell kommunikasjon, samfunns- og myndighetskontakt, holdningskampanjer og medie- og krisehåndtering.
Bilder
Dokumenter
Om Burson Cohn & Wolfe
I Burson Cohn & Wolfe kombinerer vi vår kompetanse for å levere løsninger av høy kvalitet til alle våre kunder. Sammen har vi bakgrunn fra strategisk rådgivning, design, merkevarebygging, digital kommunikasjon, media, politikk, næringsliv og offentlig sektor. I BCW bistår vi våre oppdragsgivere med å kommunisere effektivt med sine målgrupper – enten det er kunder, investorer, ansatte, myndigheter eller befolkningen.
Følg pressemeldinger fra Burson Cohn & Wolfe
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Burson Cohn & Wolfe på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Burson Cohn & Wolfe
Metsä-konsernet investerer i en fossilfri fremtid ved å modernisere og bygge ut Metsä Tissues Mariestad-fabrikk i Sverige16.2.2023 12:21:21 CET | Pressemelding
Metsä-konsernet har, gjennom sin tørkepapirvirksomhet Metsä Tissue, besluttet å investere for å bli verdensledende på miljø i tørkepapirproduksjonen ved å modernisere og bygge ut Metsä Tissues Mariestad-fabrikk i Mariestad i Sverige. Investeringen vil øke tilgangen på lokalt fremstilte, bærekraftige tørkepapirprodukter på det skandinaviske markedet, der cirka 40 % av alt tørkepapir i dag kommer fra import. Investeringen har en verdi på 370 MEUR, og det er en av de største i tørkepapirbransjen i Europa og den største for Metsä Tissue. Byggearbeidet vil starte våren 2023, og den renoverte fabrikken skal etter planen være i drift i andre halvår 2025.
Pitney Bowes lanserer innovativ teknologi for sikker dokumentbehandling16.10.2015 13:00:00 CEST | Pressemelding
Hver dag sendes tusenvis av sjekker, bankutskrifter, forsikringsmerknader, helsebrev og andre private dokumenter ut med post. Bedrifter bruker millioner av kroner på å beskytte kundedata, men når det kommer til sensitive klientdata som sendes med post er det svært få som tar nok hensyn til personvern.
Morten Pettersen blir CEO for Burson-Marsteller Norden12.12.2014 09:00:00 CET | Pressemelding
Morten Pettersen, administrerende direktør for kommunikasjonsbyrået Burson-Marsteller Norge, er nå utnevnt til CEO for Burson-Marsteller i Norden.
Verdigrunnlag viktigere enn profitt for omdømme28.10.2014 08:00:00 CET | Pressemelding
Selskapets formål og verdigrunnlag er mer enn tre ganger så viktig som selskapets finansielle resultater. Det kommer frem i en fersk nordisk undersøkelse, Purpose & Performance Index, gjennomført av kommunikasjonsbyrået Burson-Marsteller.
ELIN ØRJASÆTER TIL BURSON-MARSTELLER21.2.2012 08:55:05 CET | Pressemelding
En av Norges mest kjente kommentatorer, Elin Ørjasæter, begynner i Burson-Marsteller som kommunikasjonsrådgiver. - Ørjasæter er ikke bare en skarp og uredd kommentator, hun er også en erfaren bedriftsrådgiver, sier administrerende direktør i Burson-Marsteller Sigurd Grytten. Ørjasæter har bakgrunn som fagforeningsforhandler, informasjonssjef, personaldirektør og hodejeger. Som hodejeger drev hun sitt eget selskap, Ørjasæter AS, som ble solgt til Visindi i 2004. De siste fire årene har Ørjasæter vært kommentator i E24, Norges største økonomiavis på nett. - Jeg gleder meg til å jobbe med kunder igjen, sier Ørjasæter. - De to siste månedene har jeg hatt permisjon i E24 for å revidere "Lederboka", min bok fra 2008 om arbeidsrett og kommunikasjon. Da kjente jeg savnet etter lederrådgiveren Elin. - Det er særlig givende å jobbe med bedrifter i endringsprosesser, fortsetter Ørjasæter, - og det blir nok mye av i næringslivet fremover. Jeg valgte Burson-Marsteller fordi de er så skikkelige og s