Ønsker sukkerfritt til jul
- I år har vi produsert fire ganger mer lettjulebrus enn i fjor. Likevel melder stadig flere butikker at hyllene begynner å tømmes for den populære sukkerfrie varianten til Hamar og Lillehammer julebrus. Veksten fra i fjor på lettjulebrusen ligger an til å bli på rekordhøye 168 prosent, sier kommunikasjonssjef Nicolay Bruusgaard i Ringnes.
Han forteller at dette er i samsvar med den øvrige brusutviklingen.
- Bryggeri- og drikkevareforeningen melder om at sukkerfri brus i november hadde en oppgang på nesten 30 prosent sammenlignet med samme måned i fjor. Hos oss i Ringnes er nærmere 80 prosent av den alkoholfrie delen av porteføljen sukkerfri. Og utviklingen fortsetter i en sunnere retning, fortsetter han.
Bruusgaard forteller at både Ringnes og bransjen i flere år har satset på sukkerfrie alternativer. Likevel gir han forbrukerne størstedelen av æren for trendskiftet. – Nordmenn vil ha sukkerfritt – og da får de det. I norske butikker er bestselgeren en sukkerfri variant. Det er unikt i verdenssammenheng, sier han videre.
- Det tar tid å endre smakspreferanser, men innen drikkevarer er det i ferd med å skje. Omtrent 50 prosent av brusen som selges i Norge er nå uten sukker, avslutter han.
Nøkkelord
Kontakter
Nicolay BruusgaardKommunikasjonssjef
Tel:+47 900 84 257nicolay.bruusgaard@ringnes.noBilder
Lenker
Om Ringnes
Ringnes AS er Norges største bryggeriselskap med ca. 1100 medarbeidere. Selskapet eies av Carlsberg Group, som er verdens tredje største bryggerikonsern. Vi leverer øl, brus og vann til hele det norske drikkemarkedet og vi er stolte av våre mange sterke merkevarer!
Følg pressemeldinger fra Ringnes
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Ringnes på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Ringnes
Norges sprekeste 90-åring26.3.2024 11:36:23 CET | Pressemelding
Solo, en av Norges mest kjente og kjære merkevarer, fyller 90 år. I flere tiår har den gule brusen vært en selvskreven del av norske påsketradisjoner og skapt glede og god stemning i norske hjem og hytter.
Det blir Solofest i påsken21.3.2024 13:59:46 CET | Pressemelding
For veldig mange er Solo en ufravikelig del av påskehyggen. Med et forventet forbruk på rundt 7 millioner liter Solo i og rundt påske, tilsvarer dette over 20 prosent av det årlige salgsvolumet til den folkekjære brusen.
Pepsi MAX i ny drakt19.3.2024 13:31:27 CET | Pressemelding
Denne uken kommer de første Pepsi MAX-boksene og flaskene med nytt design ut i butikkene. Endringene er en del av en global konseptfornyelse fra PepsiCo.
Grøttland til Ringnes29.2.2024 15:28:59 CET | Pressemelding
Ringnes styrker seg på kommunikasjon og bærekraft når Jeppe Grøttland går inn i en nyopprettet rolle som senior kommunikasjonssjef med ansvar for ESG fra 1. mars.
30 år siden Imsdaleventyret startet12.2.2024 11:42:08 CET | Pressemelding
- Da vi under OL på Lillehammer lanserte Imsdal, var det mange som var skeptiske. Vi fikk høre at vann på flaske ville være som å selge sand i Sahara. 30 år senere – med fasiten i hånd – kan vi trygt si at skeptikerne tok feil, sier merkevaresjef for Imsdal i Ringnes, Josefine Hagatun.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom