Ønsker kjøttfritt på grillen
- Kundene våre har etterspurt sunnere alternativ å legge på grillen. Vi har møtt denne etterspørselen ved at vi tidligere i år lanserte fire spennende fiskeburgere som asiatisk fiskeburger. Fra mai har vi solgt 60 prosent mer fisk og sjømat enn samme periode i fjor, sier Hege Berg-Knutsen, leder for egne merkevarer i Coop.
Dersom det blir lenge å vente på at fiskeburgeren skal bli gjennomstekt, finnes den populære «ventepølsa» som vegetaralternativ hos Coop. Salget av vegetarprodukter har nemlig også steget i takt med sommertemperaturen.
- Salget av pølser fra Coop Vegetardag har tatt helt av i sommer, og hittil har vi solgt 200 000 vegetarpølser. Dette er en økning på 56 prosent sammenlignet med samme periode i fjor. Vegetarburgerne våre går også unna, og vi har så langt solgt 80 000 vegetarburgere, sier Berg-Knutsen.
Selv om salget av vegetarprodukter går opp, betyr ikke dette nødvendigvis at det blir flere vegetarianere.
- Å spise mindre kjøtt er trendy, og kjøttfri mandag er blitt et velkjent begrep. Coop var først ute med å lansere en egen vegetarserie sommeren 2016, og vi ser at spesielt våre yngre kunder oftere velger vegetaralternativer, sier Berg-Knutsen.
Kontakter
Silje Verlo AlisøyKommunikasjonsrådgiver
Tel:+47 911 08 704silje.verlo.alisoy@coop.noBilder
Om Coop Norge
Coop er Norges nest største dagligvareaktør og driver i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker innenfor seks kjedekonsepter: Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked og Matkroken. I tillegg driver Coop ca. 120 byggevarehus i kjedene Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop har også flere faghandelsprofiler i ulike bransjer, for eksempel elektro. Coop eies av kundene gjennom deres medlemskap i deres lokale samvirkelag. Coop har i dag over 2 millioner medeiere. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge som administrerer og drifter alle fellesoppgaver for lagene.
Følg pressemeldinger fra Coop Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coop Norge
Obs har det beste omdømmet i dagligvarebransjen22.3.2024 12:53:50 CET | Pressemelding
Denne uken ble Traction Norge 2024 offentliggjort og blant 50 norske merkevarer havnet Obs på en imponerende 5. plass. Det plasserer Obs øverst på listen over de nominerte merkevarene innenfor dagligvarehandelen.
Coop Norge konsern økte omsetningen til 61 mrd. kroner, men opplever pressede marginer22.3.2024 10:44:08 CET | Pressemelding
Forbedringer i driften og økte finansinntekter bidro til at Coop Norge økte marginen i 2023, til tross for kostnadsvekst, tøff konkurranse og en negativ utvikling i eiendomsmarkedet. Resultat før skatt endte på 316 millioner kroner for Coop Norge i 2023.
Änglamark og Coop topper bærekraftskåring5.3.2024 14:12:03 CET | Pressemelding
Norske forbrukere rangerer både Coop og deres produktserie Änglamark som bransjevinnere i Sustainable Brand Index 2024. Änglamark blir rangert som den nest mest bærekraftige merkevaren av alle som er med i undersøkelsen.
Coop vil gjøre det lettere for kunden å velge sunt brød27.2.2024 07:00:00 CET | Pressemelding
Basert på tilbakemeldinger fra kundene innfører Coop egen grovhetsmerking for å tydeliggjøre innholdet i brødene sine.
Coop Prinsessestang tilbakekalles på grunn av feilmerking29.1.2024 16:57:24 CET | Pressemelding
Coop kaller tilbake Coop Prinsessestang 350g. Produktet er merket med feil etikett. Bakverket inneholder melk og hasselnøtt, men det framkommer ikke. Produktet er nå fjernet fra butikkene.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom