Ønsker en mer positiv dialog om aldring
I lanseringen av det nye serumet No7 Restore & Renew Face & Neck Multi Action Serum brukes ikke lenger begrepet «anti-age», men «age-defying». I Storbritannia bruker Boots stuntkvinnen Amanda Foster og regissøren Susanne Bier som talskvinner for lanseringen. Begge utfordrer de forestillingene om at alder setter begrensninger for hva man kan gjøre.
-Alder er ikke noe man kan eller bør streve for å unngå. «Age-defying» handler om å utfordre og å trosse alderen, og å unngå å sette folk i bås på grunn av sin alder, forteller Margrethe Sunde.
Grunnleggende i produktutviklingen for Boots-serien No7 er at alder er ikke skal være begrensende, men huden må tas vare på, og pleies mot uønskede tidlige aldringstegn på samme måte som man spiser sunt og trener for å holde kropp og sinn, sunt og friskt gjennom livet. Mange vil nok si at begrepsendringen fra «anti-age» til «age-defying» er en liten detalj, men for No7 og Boots apotek er dette et svært viktig steg på veien til et mer inkluderende skjønnhetsbegrep. Nå utfordrer No7 Og Boots resten av aktørene i skjønnhetsindustrien til å følge etter.
- Vi ønsker at dialogen rundt aldring, og særlig den som gjelder kvinners aldring blir mer positiv. Vi roper heller: Feel good! Dette er Boots' slagord over hele verden. Om vi kan bidra til å snu et negativt aldringssyn med vår måte å utvikle og markedsføre produkter på, så kan vi inspirere andre til å følge etter. Feel good er en visjon om at du skal ha det bra der du er – og med det du er. Både de som er syke og de som er friske. Alle bruker apoteket. Alle bærer vi livet i ulike faser – gleder og sorger – sykdom og helse. Vårt mål er at kvinner og menn ikke skal måtte hige etter «evig ungdom», men at vi alle skal omfavne den alderen vi er i og være stolte av den, fortsetter Margrethe Sunde.
No7, UKs største hudpleiemerke
Boots apotek har gjennom 80 år utviklet, dokumentert og testet hudpleieprodukter i sin prisvinnende serie No7. Serien har produkter for alle hudtyper, hypoallergen og utviklet etter farmasøytiske standarder. I dag er No 7 største hudpleiemerket i Storbritannia. I Norge får du No7 i alle Boots apotek og på boots.no.
– Vi ønsker å tilby våre kunder det ypperste og best dokumenterte som finnes på markedet til en bedre pris enn parfymeri og tax free. Ingen produkter slipper inn i apotekenes hyller uten grundig dokumentasjon på trygghet og effekt. Det nye serumet, No7 Restore & Renew Face & Neck Multi Action Serum, gir mer fasthet, både i ansikt og på hals, og forbedret hudtekstur som er noe av det kvinner sier at de ønsker seg for sin hud forteller Anne Margrethe Aldin Thune, farmasøyt og kommunikasjonsansvarlig i Boots Norge.
Vi ønsker at vår hudpleie skal bidra til at kundene våre føler seg vakrere, med stolthet over sin alder og mot til å gjøre det de ønsker å gjøre. Skjønnhet har ingen aldersgrense. Let`s feel good! avslutter farmasøyt og administrerende direktør i Boots Norge, Margrethe Sunde
Fakta om No7 Restore & Renew Face & Neck Multi Action Serum
No7 Restore & Renew Face & Neck Multi Action Serum er klinisk bevist å gi en fastere følelse og synlig glattere hud i ansikt og på hals.
Inneholder det samme avanserte rynkebekjempende, oppstrammende og lysnende komplekset som i Protect & Perfect Intense Advanced og Lift & Luminate serum, og er i tillegg beriket med et hudstyrkende og nærende kompleks med kalsium, aminosyrer og ceramider.
Kontakter
Anne Margrethe Aldin ThuneKommunikasjonsansvarlig
Fagredaktør, Farmasøyt
Bilder
Om Boots Norge
Boots Apotek har 150 apotek i Norge.
Boots har over 160 års erfaring fra apotekdrift og produktutvikling, og er i dag ett av verdens best kjente merkenavn. I samarbeid med forskere og spesialister innen helse og hudpleie, utvikler og produserer Boots flere av Storbritannias bestselgende merkevarer for eksempel No7, Botanics og Soltan. Disse er tilgjengelige gjenom Boots apotek i Norge. Vi åpnet vårt første apotek i Norge i 2008.
Vi har kjedekontor på Økern og grossisten Alliance Healthcare på Langhus.
Følg pressemeldinger fra Boots Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Boots Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Boots Norge
Boots Apotek: – Vi har mistet en kjær kollega3.4.2024 15:03:21 CEST | Pressemelding
Oslo 3. april 2024: Det er med stor sorg at Boots Apotek må meddele at en av våre ansatte har omkommet under hendelsen på Boots Apotek i Arendal, tirsdag.
Person omkommet på Boots Apotek i Arendal2.4.2024 14:02:26 CEST | Pressemelding
Det er med stor sorg Boots Apotek må meddele at en person har omkommet på et apotek i Arendal.
Tim Gustavsson blir ny kommersiell direktør i Boots Apotek/Alliance Healthcare5.1.2024 14:00:00 CET | Pressemelding
Fra 1. januar går Tim Gustavsson inn i rollen som kommersiell direktør for Boots Apotek/Alliance Healthcare. Gustavsson har lang fartstid innen kategori/innkjøp og kjededrift i flere bransjer, og kommer fra rollen som Head of Category i Boots Apotek/Alliance Healthcare.
Vårt eierselskap bytter navn til Cencora30.8.2023 14:30:00 CEST | Pressemelding
30. august bytter vårt moderselskap, som tidligere het AmerisourceBergen, navn til Cencora. Dette er et steg på veien til å bli et sammensveiset, internasjonalt selskap med et helhetlig tjenestetilbud til kunder og samarbeidspartnere. For selskapets norske kunder og samarbeidspartnere blir det ingen forandringer på dette tidspunkt, da navnebytte for vår grossistvirksomhet, som i dag heter Alliance Healthcare Norge AS, ligger noe frem i tid. Boots Apotek vil bestå som i dag under det veletablerte Boots Apotek-navnet.
Boots Apotek lanserer sitt eget varemerke3.8.2023 10:00:00 CEST | Pressemelding
Nytti er en serie kvalitetsprodukter spesielt utviklet av fagfolk for apotek. Dette er produktene som gjør hverdagen enklere, gjør det lettere å ta vare på helsen og som er prisgunstige, slik at de lønner seg på flere enn én måte.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom