Ønsker en mer positiv dialog om aldring

Boots apotek ønsker en mer bevisst holdning til måten vi snakker om aldring på. – Vi ønsker fokus på at aldring er en helt naturlig del av livet, og at skjønnhet ikke har noe med alder å gjøre, sier Margrethe Sunde administrerende direktør i Boots Norge.
Nye No7 Restore & Renew Face & Neck Multi Action Serum (Foto: Boots)

I lanseringen av det nye serumet No7 Restore & Renew Face & Neck Multi Action Serum brukes ikke lenger begrepet «anti-age», men «age-defying». I Storbritannia bruker Boots stuntkvinnen Amanda Foster og regissøren Susanne Bier som talskvinner for lanseringen. Begge utfordrer de forestillingene om at alder setter begrensninger for hva man kan gjøre.

-Alder er ikke noe man kan eller bør streve for å unngå. «Age-defying» handler om å utfordre og å trosse alderen, og å unngå å sette folk i bås på grunn av sin alder, forteller Margrethe Sunde.

Grunnleggende i produktutviklingen for Boots-serien No7 er at alder er ikke skal være begrensende, men huden må tas vare på, og pleies mot uønskede tidlige aldringstegn på samme måte som man spiser sunt og trener for å holde kropp og sinn, sunt og friskt gjennom livet. Mange vil nok si at begrepsendringen fra «anti-age» til «age-defying» er en liten detalj, men for No7 og Boots apotek er dette et svært viktig steg på veien til et mer inkluderende skjønnhetsbegrep. Nå utfordrer No7 Og Boots resten av aktørene i skjønnhetsindustrien til å følge etter.

- Vi ønsker at dialogen rundt aldring, og særlig den som gjelder kvinners aldring blir mer positiv. Vi roper heller: Feel good! Dette er Boots' slagord over hele verden. Om vi kan bidra til å snu et negativt aldringssyn med vår måte å utvikle og markedsføre produkter på, så kan vi inspirere andre til å følge etter. Feel good er en visjon om at du skal ha det bra der du er – og med det du er. Både de som er syke og de som er friske. Alle bruker apoteket. Alle bærer vi livet i ulike faser – gleder og sorger – sykdom og helse. Vårt mål er at kvinner og menn ikke skal måtte hige etter «evig ungdom», men at vi alle skal omfavne den alderen vi er i og være stolte av den, fortsetter Margrethe Sunde.

No7, UKs største hudpleiemerke

Boots apotek har gjennom 80 år utviklet, dokumentert og testet hudpleieprodukter i sin prisvinnende serie No7. Serien har produkter for alle hudtyper, hypoallergen og utviklet etter farmasøytiske standarder. I dag er No 7 største hudpleiemerket i Storbritannia. I Norge får du No7 i alle Boots apotek og på boots.no.

– Vi ønsker å tilby våre kunder det ypperste og best dokumenterte som finnes på markedet til en bedre pris enn parfymeri og tax free. Ingen produkter slipper inn i apotekenes hyller uten grundig dokumentasjon på trygghet og effekt. Det nye serumet, No7 Restore & Renew Face & Neck Multi Action Serum, gir mer fasthet, både i ansikt og på hals, og forbedret hudtekstur som er noe av det kvinner sier at de ønsker seg for sin hud forteller Anne Margrethe Aldin Thune, farmasøyt og kommunikasjonsansvarlig i Boots Norge.

Vi ønsker at vår hudpleie skal bidra til at kundene våre føler seg vakrere, med stolthet over sin alder og mot til å gjøre det de ønsker å gjøre. Skjønnhet har ingen aldersgrense. Let`s feel good! avslutter farmasøyt og administrerende direktør i Boots Norge, Margrethe Sunde

Fakta om No7 Restore & Renew Face & Neck Multi Action Serum

No7 Restore & Renew Face & Neck Multi Action Serum er klinisk bevist å gi en fastere følelse og synlig glattere hud i ansikt og på hals.
Inneholder det samme avanserte rynkebekjempende, oppstrammende og lysnende komplekset som i Protect & Perfect Intense Advanced og Lift & Luminate serum, og er i tillegg beriket med et hudstyrkende og nærende kompleks med kalsium, aminosyrer og ceramider.

Nye No7 Restore & Renew Face & Neck Multi Action Serum (Foto: Boots)
Margrethe Sunde, administrerende direktør, Boots Norge (Foto: Boots Norge)