Omsetningsrekord for Geelmuyden Kiese i Norge

15.2.2016 07:59 | Geelmuyden Kiese

For første gang har byråinntektene til Geelmuyden Kiese Norge bikket 100 mill. kroner. – En milepæl, sier CFO i Geelmuyden Kiese Gruppen Nina Riibe.

Kommunikasjonsbyrået Geelmuyden Kiese har hatt en lang periode med sterk vekst. Byråinntektene er mer enn doblet siden 2010, fra 46 millioner kroner i 2010 til på 104,4 millioner kroner i 2015. Det gir en gjennomsnittlig årlig vekst på 18% hvert år, 6 år i strekk. Bare i 2015 økte byråinntektene med 15 millioner. Det tilsvarer et middels stort kommunikasjonsbyrå.

- Vi er veldig fornøyde med at topplinjen vokser. 2015 har tross alt vært et tøft år for norsk næringsliv. Over 100 millioner i byråinntekter er en milepæl, sier Nina Riibe. Hun er CFO i Geelmuyden Kiese Gruppen, og var konstituert leder i GK Norge fra august 2015.

Svakere margin
Resultatet på 10,7 millioner tilsvarer en margin på 10 prosent. Både marginen og resultatet er svakere i 2015.

- Det er viktig at vi til enhver tid har kompetanse som er riktig satt sammen for å løse de oppgavene og utfordringene kundene våre står ovenfor. Vi vokste med mange årsverk i 2014. I 2015 kostet den veksten oss mer enn vi ønsket, sier Riibe.

Høyere ordrereserve
GK så tidlig at markedet ville bli krevende da oljeprisen falt dramatisk, og valgte å satse mer på offentlige anbud.

- Offentlig sektor står for rundt 50 prosent av norsk økonomi. Det er også mange spennende aktører i offentlig sektor som virkelig ønsker å endre. Det er nettopp det vi i GK brenner for; ikke kommunikasjonen i seg, men den endringen kommunikasjon kan skape, sier Riibe.

- Etter en treg start på 2015 er vi veldig fornøyd med årsresultatet. Minst like viktig er arbeidet vi har gjort med å omdefinere og effektivisere flere arbeidsprosesser. Vi har også jobbet hardt for å være best mulig rustet til å møte 2016. Ordrereserven er vesentlig høyere enn den har vært tidligere år. Januar 2016 er den beste så lenge jeg har vært i GK både salgs- og resultatmessig. Vi gleder oss til 2016, avslutter Riibe.

Ved spørsmål, kontakt CFO Nina Riibe på telefon 97651460 eller e-post nina.riibe@gknordic.com.

Om Geelmuyden Kiese Geelmuyden Kiese er i dag Norges største kommunikasjonsbyrå og Skandinavias største partnereide selskap innenfor strategisk kommunikasjonsrådgivning. Selskapet har 140 ansatte ved kontorene i Oslo, Brussel, Stockholm og København. GK har lang og bred erfaring fra arbeid med mange av Norges og Skandinavias ledende selskaper og organisasjoner.