Ole Kristian Lunde til Burson-Marsteller

Burson-Marsteller styrker sitt corporate-team med en av landets mest drevne kommunikasjonsdirektører.

Ole Kristian Lunde kommer fra Orkla, der han var kommunikasjonsdirektør i 2000-2010. Under konsernsjefene Jens P. Heyerdahl, Finn Jebsen og Dag J. Opedal hadde han strategisk og operativt ansvar for kommunikasjonsaktiviteter i forbindelse med kvartals­presentasjoner, fusjoner og oppkjøp (M&A), lederskifter og andre hendelser.

I Burson-Marsteller vil Lunde jobbe med strategisk kommunikasjonsrådgivning, finansiell kommunikasjon og mediehåndtering.

– Etterspørselen etter strategisk kommunikasjonsrådgivning øker, og det etterspørres dokumentert erfaring og resultater.  Kommunikasjon anerkjennes i stadig flere virksomheter som forretningskritisk, og gjennom det stilles det også større krav til oss som rådgivere. Ole Kristian Lunde er en av Norges mest erfarne kommunikasjonsrådgivere, og vil være med å styrke et allerede sterkt seniorteam i Burson-Marsteller, sier adm. dir. Sigurd Grytten.

– Burson-Marsteller er det mest kompetente rådgivningsmiljøet innen kommunikasjon og myndighetskontakt i Norge. Jeg ser frem til å finne verdiskapende løsninger for kunder sammen med dyktige kolleger her.  Kommunikasjon blir en stadig mer integrert del av bedrifters verdikjede, og vi skal bistå kunder med å utnytte dette potensialet enda bedre, sier Lunde.

Lunde blir tilsluttet corporateavdelingen, som ledes av Morten Pettersen.

For ytterligere informasjon:
Sigurd Grytten, adm. direktør – mobil: 922 40 790
Ole Kristian Lunde, seniorrådgiver, mobil: 909 43 135
Morten Pettersen, leder corporateavdelingen, mobil 924 48 956

Om Burson-Marsteller
Burson-Marsteller er et ledende rådgivningsbyrå innen kommunikasjon og samfunnskontakt. Selskapet gir råd innen fagområdene mediehåndtering, myndighetskontakt, merkevarebygging, krisekommunikasjon, markedskommunikasjon, topplederprofilering og finansiell kommunikasjon. Burson-Marsteller er et av verdens største kommunikasjonsbyrå, med 129 kontorer i 83 land med til sammen 1600 rådgivere. Burson-Marsteller Oslo har ca 40 ansatte som arbeider for ledende Norske og internasjonale virksomheter.

I Burson Cohn & Wolfe kombinerer vi vår kompetanse for å levere løsninger av høy kvalitet til alle våre kunder. Sammen har vi bakgrunn fra strategisk rådgivning, design, merkevarebygging, digital kommunikasjon, media, politikk, næringsliv og offentlig sektor. I BCW bistår vi våre oppdragsgivere med å kommunisere effektivt med sine målgrupper – enten det er kunder, investorer, ansatte, myndigheter eller befolkningen.