Ole Kristian Bjellaanes (53) er ansatt som sportssjef i NTB

Det er en fantastisk løsning for NTB. Ole Kristian har bred kompetanse for å løse denne jobben, både med lang erfaring som leder, som nyhetsmenneske og som mer enn gjennomsnittlig sportsinteressert, sier konstituert nyhetsredaktør Geir Terje Ruud.

Ole Kristian Bjellaanes (53) er ansatt som sportssjef i NTB (Foto: Thomas Brun / NTB produksjon)

Ole Kristian Bjellaanes har de siste 14 årene vært nyhetsredaktør i NTB og har også vært blant annet redaksjonssjef og Brussel-korrespondent for nyhetsbyrået.

NTB har hatt en prosess for å finne en ekstern person til sportslederjobben. Den prosessen stoppes nå, med ansettelsen av Ole Kristian Bjellaanes.

Jeg kan ikke se for meg at vi finner en mer kvalifisert person til denne jobben, enn Ole Kristian, sier Geir Terje Ruud.

Ole Kristian Bjellaanes har erfaring fra blant annet Agderposten, Dagbladet og VG før han startet i NTB for mer enn 25 år siden.

Jeg går til denne jobben med den aller største motivasjon, men også den aller største ydmykhet. Jeg gleder meg til å jobbe med det jeg vet er dedikerte medarbeidere, som står på for å levere til det beste for kundene. Dette blir gøy, sier Bjellaanes.

Konstituert nyhetsredaktør Geir Terje Ruud (Foto: Thomas Brun / NTB produksjon)