Ole Gunnar Solskjær ga ny Premier League-rekord for TV 2 Sport Premium og TV 2 Sumo

215.000 seere så på det meste Ole Gunnar Solskjær sin debut som manager for Manchester United på TV 2 Sport Premium. 80.000 kunder var samtidig inne for å se kampen på TV 2 Sumo, som er ny Premier League-rekord.
Ole Gunnar Solskjær vant sin første kamp som manager for Manchester United. Foto: NTB Scanpix.

- Dette var en drømmedag for TV 2 Sporten. Vi fikk servert julegaven allerede 22. desember i år. Liverpool på tabelltopp og et etterlengtet oppsving for Manchester United gir en eventyrlig effekt for interessen for Premier League i Norge, forteller sportsredaktør Vegard Jansen Hagen i TV 2.

180.000 seere så i snitt hele kampen på TV 2 Sport Premium. Dette ga en andel på 23,3 prosent i den kommersielle målgruppen 20-49 år og 15,5 prosent blant alle TV-seerne (P10-79). Det er det høyeste seertallet på TV 2 Sport Premium noensinne.

Det eksakte tallet for hvor mange seere som har sett kampen samlet på TV 2 Sport Premium og TV 2 Sumo er ikke målbare, men TV 2 Sumo hadde på det meste 80.000 kunder innom kampen. Dette er ny rekord for en PL-kamp på TV 2 Sumo.

Dette er de tre mest sette kampene på TV 2 Sport Premium i år:

22. desember: Cardiff - Manchester United - 180.000 seere

16. desember: Liverpool - Manchester United - 154.000 seere

11. november: Manhester City - Manchester United - 121.000 seere

TV 2 Sumo fikk også over 5000 nye kunder i forbindelse med kampen.

- Jeg tipper Premier League-abonnement på TV 2 Sumo utkonkurrerer både raggsokker og Google Home under mange juletrær i kveld, sier Jansen Hagen.

2. juledag sender TV 2 Manchester United mot Huddersfield på hovedkanalen TV 2 og på TV 2 Sumo. I tillegg sendes Liverpool mot Newcastle på TV 2 Sport Premium og TV 2 Sumo.

- Nå gleder vi oss stort til fortsettelsen. Vi forbereder oss på rekord-interesse 2. juledag når vi sender Ole Gunnar Solskjærs første hjemmekamp som Manchester United-manager på hovedkanalen TV 2 og TV 2 Sumo parallelt med Liverpool-Newcastle på TV 2 Premium og TV 2 Sumo. Onsdag har vi sending fra 13.00 til 23.00 med fem live kamper på rekke og rad pluss målshow. Vi satser tungt på både Anfield og Old Trafford, der vi har med oss Manchester United-legenden Roy Keane som ekspert på indre bane, forteller Vegard Jansen Hagen.

Fotballens nasjonaldag i England, Boxing Day, markerer også starten på en hektisk periode for TV 2 Sporten.

- Vi har kamper 26.12, 27.12, 29.12, 30.12, 1.1, 2.1 før hele rundes av med toppkampen Manchester City - Liverpool 3. januar. Juleferie får vi ta et annet år. Akkurat nå skal vi nyte det unike engasjementet og interessen vi opplever rundt Premier League og gjøre vårt ytterste for å gjøre gamle og nye seere kan glede seg til masse herlig fotball sammen med oss, sier TV 2s sportsredaktør.

Jan-Petter DahlPR- og mediesjef

Kontaktperson for spørsmål fra media rundt programmene som sendes på TV 2-kanalene.
Pressekontakt for Skavlan, Nyhets- og sportsprofiler, sportseventer og Allsang på Grensen.

Tel:928 60 363jan-petter.dahl@tv2.no

Sportsredaktør Vegard Jansen Hagen i TV 2. Foto: Eivind Senneset, TV 2.

02255http://www.TV2.no

Vi er TV 2

Vi er TV 2, et redaktørstyrt mediehus og kommersiell allmennkringkaster. Vi formidler, skaper og forteller historier som gjør nyheter, aktualiteter, sport og underholdning tilgjengelig for folk uansett når, hvor og hvordan de måtte ønske. Gjennom en rekke ulike kommersielle TV-kanaler, digitale plattformer og tjenester tilbyr vi et bredt spekter av innhold som spenner fra lett underholdning til tung journalistikk.

TV 2 er en del av Egmont, som er et av Nordens største mediekonsern med over 6000 ansatte og aktivitet i 30 land. TV 2s eier Egmont er en stiftelse, som årlig deler ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge.

Følg pressemeldinger fra TV 2

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TV 2 på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra TV 2