Ole André Skarbøvik ny kommersiell direktør i RiksTV

Ole André Skarbøvik (40) er ansatt som ny kommersiell direktør i RiksTV. Skarbøvik kommer fra stillingen som markedsdirektør i Telia, der han har vært siden 2011. Han har tidligere jobbet for Lilleborg/Orkla Brands, hvor han også startet karrieren sin. Skarbøvik er utdannet siviløkonom ved NHH, og er opprinnelig fra Ålesund.

Ole André Skarbøvik er ansatt som ny kommersiell direktør i RiksTV

- Ole André vil ha ansvar for utviklingen av RiksTVs merkevare, kundekommunikasjon, samt salg mot eksisterende og nye kunder, sier administrerende direktør i RiksTV, Jérôme Franck-Sætervoll, som er glad for å få Skarbøvik med på laget.

- Skarbøvik har jobbet med flere av Norges største og sterkeste merkevarer, og vi er svært takknemlige for at han takket ja til å jobbe hos RiksTV, sier Jérôme Franck-Sætervoll i RiksTV.

Som markedsdirektør i Telia jobbet Skarbøvik blant annet med rebrandingen og reposisjoneringen fra NetCom til Telia, og var for øvrig svært delaktig i å styrke Telias markedsposisjon betydelig over flere år. Dette resulterte blant annet i finaleplass i kåringen Årets Markedsfører i 2015, 2016 og 2017.

- Jeg er utrolig stolt over de resultatene som jeg sammen med kolleger i Telia har oppnådd de siste årene. Men når denne muligheten nå dukket opp, var den rett og slett for spennende til å la passere. Nye seervaner drevet av ny teknologi, kombinert med tanker rundt hvordan vi skal videreutvikle RiksTVs markedsposisjon, er utfordringer jeg nå ser frem til å dypdykke i. Og ikke minst ser jeg frem til å bli kjent med alle de engasjerte og dyktige ansatte i RiksTV, sier Ole André Skarbøvik.

Skarbøvik går inn i RiksTVs ledergruppe, og starter i jobben 1. oktober.

- Det er veldig godt å gå inn i høsten med en snart fulltallig ledergruppe. Vi har store forventninger til det som kommer til å bli en utfordrende og spennende høst – der kundene våre også kommer til å få veldig gode nyheter etter hvert, sier Jérôme Franck-Sætervoll.

Ole André Skarbøvik er ansatt som ny kommersiell direktør i RiksTV

RiksTV er Norges eneste TV-distributør som gir deg digital-TV og HDTV via antenne og internett.

Vi tilbyr digital-TV i det digitale bakkenettet, som 98 prosent av husstandene og ca. 90 prosent av fritidsboligene i vårt langstrakte land kan få inn med vanlig TV-antenne.

Kapasiteten i det digitale bakkenettet disponeres av NRK og RiksTV. NRKs TV- og radiokanaler er fritt tilgjengelig i det digitale bakkenettet, mens alle øvrige kanaler og innhold er en del av RiksTVs tilbud. RiksPakken er vår største og mest populære kanalpakke.

Følg saker fra RiksTV

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra RiksTV på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra RiksTV