Olav Ulleren (61) ny generalsekretær i Akademikerne

27.5.2016 08:09 | Akademikerne

-Vi er veldig fornøyd med at en slik kapasitet som Olav Ulleren blir ny generalsekretær i Akademikerne. Han har bred erfaring og innehar den kompetansen vi er ute etter, sier Knut Aarbakke, leder av Akademikerne.

Olav Ulleren blir ny generalsekretær i Akademikerne.

Ulleren, som er utdannet veterinær, har inntil nylig vært administrerende direktør i LHL-klinikkene og har i den senere tiden drevet sitt eget konsulentselskap. Tidligere har han blant annet vært administrerende direktør i KS, departementsråd, statssekretær og ordfører i Tinn kommune. Han gleder seg til å ta fatt på jobben som generalsekretær i Akademikerne.

-Jeg ser frem til å ta fatt på arbeidsoppgavene. Akademikerne er en spennende organisasjon med en stor rolle å spille i utviklingen av kunnskapssamfunnet. En generalsekretær jobber i skjæringspunktet mellom politikk og ledelse, og dette er en rolle jeg trives i. Akademikerne og medlemsforeningene representerer sterke fagmiljøer som jeg gleder meg til å bli en del av, sier Ulleren.

Akademikerne er en hovedorganisasjon med 13 medlemsforeninger og rett i underkant av 200.000 medlemmer. Tove Storrødvann går av med pensjon fra stillingen som generalsekretær etter 17 år. Olav Ulleren vil tiltre 1. oktober 2016.

For mer informasjon kontakt:
Knut Aarbakke, leder av Akademikerne, tel: 900 69 484

Olav Ulleren blir ny generalsekretær i Akademikerne.